Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
image

Comentarii "Interzicerea fumatului în spaţiile publice închise", pagina 1

Facebook share
 
Radu Iancu (24 Februarie 2015, 19:49)
Nu sunt de acord in totalitate cu aceasta petitie
Total in dezacord, este o petitie marsava ce tine doar de vointa unei parti a populatiei contra altei parti .
Odată cu răspândirea tutunului a început şi lupta împotriva acestuia.Romano Pace, care l-a însoţit pe Cristofor Columb, a adus obiceiul fumatului cu el acasă. Nevasta-sa,văzându-l că “înghite foc şi scoate fum pe nas”, l-a “turnat” la Inchiziţia spaniolă si a fost condamnat pentru presupuse “legături cu diavolul”.

În Marea Britanie şi în Imperiul Otoman, la sfârşitul secolului 16, fumătorii puteau fi declaraţi vrăjitori şi pedepsiţi prin decapitare. În Rusia, în secolul 17, fumătorii erau bătuţi cu nuiele, pentru a fi readuşi pe calea cea dreaptă; iar după marele incendiu din Moscova, în anul 1634, fumatul era pedepsit cu moartea.

Germania nazistă nu tolera fumatul, iar după izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial s-au instituit diferite restricţii administrative unele foarte absurde,gen aceasta petitie.

Concluzia e ca nu prin legi si obligatii fortate se poate face ceva . Poti ,in institutiile pubice, sa-l interzici pe motiv de insanatosirea vietii cetateanului, sa previi prin mijloace media si sa arati problemele medicale care apar datorita fumatului dar in niciun caz nu poti obliga printr-o lege ca in locurile cu investitie privata, barurile , cafenelele,cluburile,etc sa nu se fumeze ca-ti pute tie. De ce sa intri intr-o cafenea in care sti ca se fumeaza? Si cu ce drept ii interzici altui om sa se bucure de un viciu asumat de el ? Nu-ti place carciuma fumacioasa...nu intri. Cu cat sunteti mai multi nefumaciosi cu atat propietarul isi va asuma falimentul . Mai mult, se vor gasi investitori sa faca cafenele si baruri cu restictie la tutun. Te duci acolo... de ce vrei in partea cealalta? Cand s-a interzis fumatul in Europa aia civilizata a crescut consumul de alcool cu 18% in randul tinerilor. Pai daca bei si nu fumezi,poti mai mult de 3 shouturi si evident platesti mai mult. Concluzia : Suma viciilor este constanta, orice interzicere fortata din partea oricui provoaca dezechilibre in alta parte .
Adevaraul interzicerii fumatului sta in cu totul alta parte.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Vlad Onetiu (25 Februarie 2015, 13:22)
Nu stiu in ce masura contra-argumentul atinge subiectul
Argumentatia este ampla si atinge multe aspecte ale fumatului, insa, in mare parte rateaza problema cheie din ziua de astazi din societatea romaneasca (ce aspira la un grad inalt civilizat): faptul ca nu prea poti intra intr-un local fara sa ajungi intr-o ceata densa de fum de tigara. O spun din proprie experienta din Bucuresti - poate si in alte orase este la fel. Pasajul despre inchizitie si persecutii ale fumatorilor este destul de redundant aici - nimeni nu propune asa ceva si ar fi si imposibil ca o tara (cu atat mai putin din UE) sa isi asume o asemenea persecutie a unei parti atat de mari de populatie. Fumatorii vor fi invitati sa fumeze in spatii desemnate. Deci nu va interzie nimeni practicarea viciului in sine.

Partea a doua (care incepe cu "concluzia e ca...") este cea care, dupa parerea mea, poat intra intr-o dezbatere pe subiectul propus - este un argument economic. Argumentul e ca prin interzicerea fumatului in carciumi, consumul de alcool va creste (nu mi-a fost foarte clar de unde vin datele care indica o crestere de 18%, insa poate fi veridic) si, in acelasi timp, din ce in ce mai multi patroni de carciumi vor da faliment. Sincer sa fiu in Marea Britanie (unde am locuit o perioada) nu am observat un astfel de fenomen. Patronii s-au adaptat si, unde era cazul, au facut spatii speciale (de obicei afara) unde lumea putea sa fumeze. Eu insa as combate si ultima parte a celui din urma argument: "Suma viciilor este constanta". Va indemn sa consultati date oficiale care indica faptul ca in tarile din vest procentajul fumatorilor din populatia totala se afla pe o panta descendenta, (si) datorita eforturilor sustinute ale guvernelor de a promova mesaje de sanatate. Intr-adevar, este in interesul statelor sa descreasca numarul de potentiale boli de cancer de plamani, spre exemplu si, prin urmare, sa aiba un mai mic cost al cheltuielilor de sanatate pe viitor.

*p.s. problema nu e ca "pute" - problema e ca fumatul pasiv chiar poate sa dauneze. puteti cerceta Google Scholar cu privire la acest aspect
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
cipri (4 Martie 2015, 20:59)
dezacord
Ai idee cat la%respiri noxe de la masini pe strada? Ai idee cat % respiri in urma fabricilor? Efectul de tigara e 0 comparativ cu ce am enumerat.

Nu-ti place localul nu intra. Oricum sunt sute de localuri in care nu se fumeaza sau au loc special amenajat. De ce in nici un local in care nu se dumeaza nu rezista pe timpul noptii? Ca nu se duce nici naiba
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Anastasia (5 Martie 2015, 11:59)
loc special amenajat!!! 100% pt fumatori
apropo de loc special amenajat. eu ca persoana nefumatoare sunt de-a dreptul furioasa, pentru ca atunci cand intru intr-un local sa rog sa fiu condusa la nefumatori!!! Ce ar fi ca atunci daca fumatorii ar fi nevoiti sa fie condusi la fumatori??? Pana la urma nimeni nu e vinovat ca sunt fumatori, alegerea le apartine??!! Cine e fumator?? Nu are decat sa caute locul special amenajat pentru asta?? Nu sa-si aprinda tigara pe unde apuca sau pe unde are chef??? Poate vreau eu ca nefumator sa nu ma deranjeze fumul de tigara pe unde apuc sau pe unde am eu chef??!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Anonim (18 Martie 2016, 02:39)
Nu-ti convine fumul?
Daca nu-ti convine fumul de tigara, nu intri. Toti va exprimati astfel: Nu e vina nimanui ca fumeaza, fiecare face ce vrea cu viata lui . Ok, atunci, nu mai dati astfel de pareri inutile. Nu-ti convine ca e "ceata" de fum, atunci cauta in alta parte, amenajat pentru nefumatori. Nu te-a pus nimeni niciodata sa intri unde se fumeaza. Intr-adevar, intri unde ai chef, dar, daca se fumeaza, asta este. In lume, sunt drepturi egale, unde nu-ti convine, repet, e foarte simplu, te cari !
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Alex (24 Martie 2015, 15:29)
baliverne
sute de localuri in care nu se fumeaza sau au loc special amenajat? glumesti sau mai corect dezinformezi.
loc special amenajat nu inseamna camera alaturata sau "salonul" de la etaj pe unde fumul circula nestingherit.

Si mai este un aspect, daca 10 prieteni ies in oras, 1 e fumator, ceilalti 9 trebuie sa mearga cu el la zona de fumatori, ca fumatorii sunt si foarte suparaciosi.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Valentin Mircea (4 Aprilie 2015, 23:35)
valentinmircea73@gmail.com
70% din romani nu fumeaza. Plus ca aproximativ 60% din fumatori nu sunt nici ei de acord cu fumatul in spatii inschise.
Plus ca in absolut toate tarile europene, cu exceptia Romaniei, nu se fumeaza in spatii inchise cu acces public.
Conteaza?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Bogdan (8 Martie 2015, 21:30)
*p.s. problema nu e ca "pute" - problema e ca fumatul pasiv chiar poate sa dauneze. puteti cerceta Google Scholar cu privire la acest aspect
Si mersul pe strada poate dauna. chiar daca e cu masina sau nu. cercetati statisticile. Propun sa interzicem circulatia autovehiculelor intrucat sunt pericol pentru sanatatea maselor si cazurile de urgenta datorate accidentelor costa foarte mult guvernele. Ar mai fi multe de spus...

La modul serios mi se pare inacceptabil sa se interzica fumatul intr-un spatiu privat. Sustin interzicerea fumatului in parcuri, in institutiile publice unde are acces publicul larg, pe strada, langa strada, in statiile publice, etc, dar este anormal sa conditionezi afacerea privata pe care o desfasor. Daca este nociv si dauneaza sanatatii sa se interzica fabricarea si comercializarea tigarilor de orice fel.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Alex (24 Martie 2015, 15:41)
spatiu privat- spatiu public
Bogdane, spatiul in care se desfasoara activitati de comert nu este spatiu privat, este spatiu public. Faci confuzie intre proprietatea privata si spatiul privat. Acasa la tine, e spatiu privat chiar si daca proprietar e altcineva.
Afacerea privata a ta e deja conditionata de foarte multe lucrui, fiscale, igenico-sanitare... pentru ca nu e spatiu privat.

~78% din populatia Romaniei este nefumatoare, fumatorii sunt doar mai vocali si intr-o camera cu 100 de oameni, daca unu fumeaza, poti sa juri ca e o armata de fumatori acolo. Nefumatorul nu afecteaza viata fumatorilor, dar copilul nefumator de 6 ani din coltul restaurantului este afectat de tigara ta, fara exceptie. Si candva ar putea sa fie chiar copilul tau.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Marian (28 Februarie 2015, 15:51)
daca ti-as spune ca o mare parte din semnatarii acestei petitii sunt fumatori, ce parere ai avea?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Rabanu (12 Martie 2015, 23:15)
Copii
Eu unul urasc localurile unde se manca si se fumeaza la un loc.De ce copiii oamenilor sa inhale fum pasiv de alte persoane.Odata intrat intr-un local de genul peste o ora trebuie sa imi spal hainele.Vrei sa te bucuri de viciu?Poti sa te bucuri personal in spatii special amenajate nu sa ii fortezi si pe restul.Esti cam egoist.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Valentin Mircea (4 Aprilie 2015, 23:32)
Nu esti de acord, nu semnezi
Fiecare are dreptul la o opinie. Nu esti de acord cu petitia, nu semnezi si gata. Stimate domnule Iancu, sunteti "postac" al companiilor de tutun, este evident.
Informatiile istorice pe care le dati sunt eronate, scoase din context sau de-a dreptul fanteziste: nazistii fumau in draci, chiar daca Hitler insusi nu facea asta. Dar da bine si este una din liniile de atac ale companiilor din industria tutunului sa considere ca fumatorii sunt un fel de martiri iar cei care nu fac sa isi ceara decat drepturile, sunt, desigur, nazisti. La o simpla cautare pe internet, ideea aceasta apare repetata obsesiv.
Cat despre ideea cu "vezi ca nu se fumeaza, nu intri", duce la situatia urmatoare: daca in fiecare din cele 10.000 de restaurante si baruri din Bucuresti se afla chiar si doar un singur fumator, marea majoritate a oamenilor, care sunt nefumatori, fie nu au acces, fie risca sa se imbolnaveasca/sa miroasa urat etc. Asta e corect?
Dar ca sa mergem pe linia dumneavoastra, eu pot sa fac in localul public absolut orice vreau, in conditiile in care nici macar nu va umple de otravuri, ca fumatul? De exemplu, sa cant.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pavel Doru (3 Mai 2015, 20:51)
Nu ti se cere sa renunti la fumat.
Ai posibilitatea sa fumezi in afara localurilor publice si acestea vor amenaja locuri special amenajate si acoperite. Argumentul tau este imatur si lipsit de sens. Nimeni nu te ia la bice pentru ca ai ales sa fumezi. Fii serios.
Legea are rolul de a apara dreptul la sănătate pe care il au ceilalti oameni, majoritatea populatiei romaniei este nefumatoare. Tu nu intelegi inca ca incalci acest drept altora. Renunta doua saptamani la fumat si ai sa vezi cand simti duhoarea care vine de la fumatori.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pavel Doru (3 Mai 2015, 22:22)
ABERATIILE INDUSTRIEI TUTUNULUI
ESTE EVIDENT CA DOAR CEI CARE AI STRANSE LEGATURI CU INDUSTRIA TUTUNULUI POT FI CAPABILI DE ASTFEL DE COMENTARII FACUTE LA COMANDA. ORCE OM CU BUN SIMT STIE CA ESTE VORBA DESPRE A APARA DREPTURILE OAMENILOR LA O VIATA SANATOASA.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:40)
-
VREM SPATII DESTINATE FUMATORILOR IN INTERIORUL LOCALURILOR.PUNCT!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
angela turcu (4 Martie 2015, 17:14)
raspuns la petitie
sunt fumatoare de o viata si respect dorinta nefumatorilor de a nu inhala toxinele fumatorilor, dar la randul meu as vrea ca si dreptul meu de fumator sa fie respectat, deci DA cu conditia de a se amenaja in spatiile inchise loc pentru fumatori.... e posibil, exemplu aeroportul Otopeni...
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:42)
Corect!
Prea bine spus!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Ana (4 Martie 2015, 22:57)
Nu sunt de acord cu aceasta petitie.
Sunt fumatoare am si eu drepturi...
Subscriu fumatorilor care au adus argumente pro fumat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Anastasia (5 Martie 2015, 12:03)
loc special amenajat!!! 100% pt fumatori
dreptul de a fi fumator este 100% alegerea ta
aveti dreptul la un loc special amenajat!!!
De ce eu ca nefumator atunci cand intru intr-un local sa rog sa fiu condusa la nefumatori!!! Ce ar fi daca fumatorii ar fi nevoiti sa fie condusi la fumatori??? Pana la urma nimeni nu e vinovat ca sunt fumatori, alegerea le apartine??!! Cine e fumator?? Nu are decat sa caute locul special amenajat pentru asta?? Nu sa-si aprinda tigara pe unde apuca sau pe unde are chef??? Poate vreau eu ca nefumator sa nu ma deranjeze fumul de tigara pe unde apuc sau pe unde am eu chef??!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:36)
-
Corect!Avem dreptul la spatii inchise destinate special fumatorilor.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
mihai nicolau (8 Martie 2015, 16:31)
pt. cipri
cred ca punctul tau de vedere e putin incorect. societatea inseamna acordarea dorintelor si libertatilor indivizilor, astfel incat traiul in comun sa devina posibil. un tip pe nume John Stuart Mill a zis o chestie interesanta: "libertatea mea se termina acolo unde începe libertatea celuilalt". ca sa poti trai in societate, trebuie sa lupti pentru libertatile care iti sunt incalcate si trebuie sa lasi de la tine acolo unde incalci libertatile altuia. ca sa fie mai limpede, o sa-ti dau cateva exemple din unghiul opus:

- in autobuz se suie un boschetar care miroase a pisat. poti sa il dai jos sau poti sa cobori tu pentru ca, vorba ta, nu-ti place, nu intra
- copilul plange noaptea. poti sa accepti si sa incerci sa-l linistesti sau poti sa nu faci copii pentru ca, vorba ta, nu-ti convine, nu te baga
- orasul miroase a gaz de esapament. poti sa pui mana pe telefon si sa-l dai in gat pe soferul rablei care la stop s-a pus in fata ta si e evident ca nu si-a mai luat itp-ul pe bune de 10 ani sau poti sa te muti la tara, acolo e aer curat
- pe scara blocului e plin de gunoi. poti sa lipesti afise in care arati ca te afecteaza, sa raportezi la administratie, sa implici femeia de serviciu sau poti sa te muti in alt bloc daca nu-ti convine
- nu-ti place per ansamblu tara in care traiesti, poti sa incerci s-o schimbi sau poti sa te muti in alta tara!

daca ai fi facut macar unul din lucrurile constructive enumerate mai sus ti-ai fi dat seama ca o societate functionala inseamna respect aratat celorlalti si nevoilor lor. nu te enerva! poti sa incepi schimbarea chiar acum sau poti sa continui.........
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
bogdan (8 Martie 2015, 21:40)
pt mihai nicolau
exagerate comparatii. a gaze de esapament nu miroase doar de la soferul pe care vrei tu sa-l dai in gat ca nu si-a luat ITP-ul de nu stiu cand. Poti sa dai in gat toti soferii care intr-un fel sau altul polueaza. Mister Stuart John Mill avea dreptate cu libertatea. Extinde putin si o sa intelegi, poate, ca maine-poimaine o sa se interzica fumatul si la tine in casa pe motiv ca ar putea vecinul sa bata la usa sa imprimute un bec. Succes.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Fanea Lucian (18 Februarie 2015, 15:56)
sustin aceasta propunere bine venita
sustin aceasta propunere bine venita
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Popan Raluca (18 Februarie 2015, 21:03)
m-am saturat sa nu pot iesi seara in oras pentru...
m-am saturat sa nu pot iesi seara in oras pentru ca ma intoxic in toate barurile si cand vin acasa trebuie sa imi pun hainele afara la aerisit si sa fac dus. da-o in colo de treaba.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
**** (13 Martie 2015, 19:54)
****
încolo*
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pavel Doru (3 Mai 2015, 22:20)
ABERATIILE INDUSTRIEI TUTUNULUI
ESTE EVIDENT CA DOAR CEI CARE AI STRANSE LEGATURI CU INDUSTRIA TUTUNULUI POT FI CAPABILI DE ASTFEL DE COMENTARII COMANDATE. ORCE OM CU BUN SIMT STIE CA ESTE VORBA DESPRE A APARA DREPTURILE OAMENILOR LA O VIATA SANATOASA.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Barbu Raluca (30 Mai 2015, 11:05)
Dreptul de a fuma sau a nu fuma !
Tot aud acest text : " este dreptul meu sa fumez".
Corect! Eu nu va incalc acest drept. Vrei sa fumezi, fumeaza!
Dar de dreptul meu de a nu fuma de ce nu se tine cont ?
Cine sunteti voi sa-mi luati aceasta decizie ?
De ex.: daca eu as veni langa tine, fumatorule, cu muzica la un volum foarte tare sau vorbind mai tare sau as face orice alt lucru pe care pe tine te-ar deranja, ai accepta ? Nu, te-ai ridica si mi-ai spune sa plec de langa tine ca este "dreptul tau sa stai in liniste".
Hai sa ne respectam fiecare si daca vreti sa beti, sa fumati sau sa facem orice alt lucru cu care nu toata lumea este obisnuita sau nu este de acord, sa-l facem in limita bunului simt si intr-un spatiu in care sa nu deranjeze pe cineva care nu doreste sa participe.
Eu nu iau dreptul nimanui de a fuma, dar vreau sa-mi fie si mie respectat dreptul de a nu fuma!
Ca sa avem o tara civilizata trebuie sa fim noi civilizati. Legea noi o facem.
Sa nu ne mai plangem de cei care ne conduc. Noi le oferim puterea de care, ironic, tot noi ne plangem!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
C H (11 August 2015, 13:59)
Nefumatoare
Mai presus de faptul ca o persoana este sau nu este fumatoare, sta respectul.
Eu fiind insarcinata, sub nici o forma nu mi se pare normal sa inhalez fumul pe care un respectiv sau o respectiva il expira in fata mea. In primul rand nu e igienic. Dar lasand acest aspect la o parte, totul tine de bunul simt si bunele maniere. Sunt multi fumatori care respecta spatiul public, si atunci bineinteles se retrag pentru a fuma, undeva unde nu deranjeaza pe nimeni.
Dar nesimtirea fumatorului care merge pe strada, si eventual iti mai da si cu fumul in fata, e deja prea mult. Si nu vorbesc doar de sanatatea femeilor insarcinate, copii, ci a tuturor in general.
Asa ca DA, sunt in totalitate de acord cu amenajarea unor spatii speciale de fumat, unde oamenii se pot " afuma" unii pe altii linistit.i
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:33)
-
Specimene ca tine nu ar trebui nici sa se procreeze!
Te blestem sa ai un copil fumator!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (23 Decembrie 2015, 10:11)
Nu sunt deacord sub nici o forma
Nu puteti sa ne spuneti ce e 'cool' si ce nu.Fiind mama de copil banuiesc pe undeva ca nu frecventari barurile sau cluburile prea des.
Nu e problema dumneavoatra.Ok?
E alegerea fiecaruia.
Dumneavoastra nu realizati ce spuneti,ganditi-va ca un fumator ar trebui sa iasa din bar special de 10 ori pe noapte numai ca sa fumeze.
O sa vedeti ca aceasta lege nu poate merge mai departe.
Inteleg interdictia poate in restaurante.
Dar in nici un caz in cafenele,baruri si cluburi.
Pentru asta sunt facute barurile si cluburile,sunt locuri unde mergi si asculti o muzica,bei si fumezi.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Anonim (18 Martie 2016, 02:47)
Nu sunt locuri pentru nefumatori?
Sunt destule locuri amenajate pentru nefumatori. In plus, cu ce drept ma obligi tu pe mine ca om, sa nu mai fumez? Asta este pur si simplu discriminare. Daca ploua afara, ce fac? Fumez in ploaie? Nu mai pot fuma nici unde. Bineinteles, este non democratic ceea ce s-a intamplat. Mai ales sa conditionezi afacerea privata a cuiva. Nu va tine mult chestia asta. Fumatorii precum si nefumatorii au aceleasi drepturi, iar daca nu va convine, puteti sa va duceti in alta parte, si invers.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cornel (19 Martie 2016, 19:48)
Nu trebuie sa facem referinte doar la localuri
Eu unu pierd bani la locul de munk in micile pauze in care ies sa fumez o tigara lucrez la metru cati metri fac atatia bani iau , iar cand o sa lucrez la etaju 10 pana cobor si urc inapoi (dupa ce fumez o tigara ) pierd 20 de minute in loc sa ma opresc 5 minute la tigara si sa imi reiau activitatea
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:32)
-
Adevarat!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Alin (20 Martie 2016, 16:00)
Ordinarii pesediste ieftine
Din accizele si taxele mele platite in pretul tigarilor si_au terminat plozii tai scoala , au sanatate gratuita , si ti_ai facut o pensie nesimtita , vampo!! Am dreptul sa fumez oriunde vrea muschiul meu S_o faca , jegoasa de duzina .
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:31)
-
Foarte bine spus,bravo!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Gabriel (21 Martie 2016, 19:26)
Legea fumatului
Cea mai neinspirata lege care putea sa se dea . Bun nu a zis nimeni ca legea sa nu fie pusa si in functiune , dar sa se traga un perete in restaurante baruri etc. Si o parte pentru fumatori si una pentru nefumatori . Aici se incalaca si un drept al persoanelor fumatoare . Acum cei care nu fumeaza sunt ei mai cu moț si noi mai p.... si stam afara in frig . Nu ar zice ca cel mai rau pe noi ne afecteaza fumul emanat de masini de la centrale si etc... fumul de tigara este pe ultimul loc la poluare daca nu ma insel egal cu 0 .... nu ar fi dat legi pentru cele care polueazaa de 100 de ori fata de o tigaraa.... Pe scurt e cea mai mare porcarie legea aceasta .
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:30)
-
Corect spus!Sa nu mai mentionez si faptul ca ne pricopsim si cu toate nenorocirile de viroze fiind dati afara din local de fiecare data cand vrem sa ne aprindem tigara la -20 de grade Celsius.Legea anti-fumat=legea pneumoniei.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cipri (21 Martie 2016, 21:51)
ego si lene, dispret si invidie
10 răspunsuri pentru fumătorii care se simt discriminaţi de legea anti-fumat (http://www.petreanu.ro/18355/)

1. Cum să nu laşi fumătorii să fumeze în cârciumi? Asta e discriminare!

Nu, discriminarea e faţă de de nefumători, pentru că libertatea ta se opreşte unde începe a celuilalt. Fumatul este un viciu dobândit, nu o necesitate fiziologică, aşa cum e simplul act al respiraţiei. Când fumează, un fumător îl obligă şi pe cel de lângă el, care nu vrea să fumeze, să inhaleze fum. Invers, un nefumător nu-i impune fumătorului de lângă el nimic: oricum respiră şi unul, şi celălalt, că respiraţia e o necesitate. Deci fumătorul este cel care încalcă libertatea nefumătorului, nu invers.

E o diferenţă între libertate şi libertăţi, da?

2. De ce nu se duc nefumătorii în alte cârciumi? Să nu intre în cârciumile pentru fumători!

Adică dacă soţul fumează şi soţia nu, nu pot merge împreună la restaurant? Dacă vrei să duci copilul la cofetărie, şi copilul nu fumează, îl laşi afară, legat de clanţă, cum faci cu câinele, sau cum? Adică nefumătorii trebuie să se ducă în cârciumi speciale, în rezervaţii, doar pentru că fumătorii nu pot să iasă 5 minute pe oră în faţa localului, la o ţigară? Nu e cam mult tupeu aici?

În plus, ideea de a interzice accesul unor cetăţeni în anumite restaurante, doar pentru că nu au un viciu aparte, este o aberaţie. Fumătorilor nu li se interzice să meargă la restaurant – li se interzice doar să fumeze înăuntru. Nici în autobuze nu e voie să se fumeze, nici în avioane, nici în cabinetele medicale, nici în multe birouri, deci nu e vreo mare noutate.

3. De ce nu se fac atunci spaţii separate pentru fumători şi nefumători?

Simplu spus, pentru că nu funcţionează, asta era prevederea de până acum, pe care nimeni n-a respectat-o (iar grupurile de prieteni nu se separă după criteriul fumatului, nefumătorii sfârşesc întotdeauna pe lângă fumători, pentru că aceştia nu vor să iasă afară la fumat, de-aia a şi fost nevoie de legea asta).

Apoi, ideea de a construi “cutii de sticlă” în interiorul unui restaurant, unde să nu poată fi servită mâncare şi băutură, dar unde să se ducă fumătorii doar ca să nu mai facă doi paşi până la ieşirea din clădire, este nu doar ridicolă, ci şi anti-economică. Patronul unei cârciumi îşi foloseşte spaţiul ca să pună mese şi scaune, nu locuri unde nu poate vinde nimic. Plus că aceste “cutii” nu vor putea fi amenajate peste tot, ce faci cu locurile unde nu vor exista?

4. Cârciumile sunt proprietăţi private, ce treabă are statul să reglementeze înăuntrul lor?

Fireşte că are treabă. Sunt proprietăţi private cu acces public, activităţi comerciale, trebuie respectate nişte reguli şi anumite legi. Cârciumarii nu pot vinde orice, mâncarea nu poate fi alterată, de pildă – ăsta e cel mai simplu exemplu dintr-o listă foarte lungă de obligaţii legale – şi nici nu-şi pot otrăvi clienţii cu aerul dinăuntru, poftim.

5. Și motoarele cu ardere internă poluează, de ce nu se interzic și acestea? (temă adăugată ulterior)

De acord cu interzicerea funcționării motoarelor cu ardere internă în spații închise.

6. Dar dacă patronul vrea să declare că spaţiul lui este exclusiv pentru clienţi fumători, care-i problema?

Problema e că angajaţii ar trebui să fie şi ei, obligatoriu, fumători, ceea ce înseamnă condiţionarea locului de muncă de un viciu. Ce faci dacă se lasă de fumat, îl dai afară? Asta e discriminare pe piaţa muncii, nu poţi refuza angajarea cuiva pentru că nu fumează, eşti dat în judecată şi pierzi foarte repede.

7. Patronii vor da faliment cu legea asta, nu vor mai avea clienţi.

Pur şi simplu nu-i adevărat. În ţările în care s-a adoptat legislaţie de acest gen (majoritatea ţărilor UE) nu s-a constatat acest efect.

8. Să se interzică şi alcoolul, că şi alcoolul îmbolnăveşte!

Mai întâi că nu interzice nimeni fumatul în sine, ci doar fumatul în anumite locuri. Şi consumul de alcool e interzis în anumite condiţii şi în anumite locuri, deci comparaţia nu ţine.

Apoi, când cineva bea lângă tine, asta nu înseamnă că te forţează şi pe tine să bei, aşa cum se întâmplă când fumezi şi tu, pasiv, pentru că ai un fumător lângă tine.

În fine, poate că ar fi o idee să fie înăsprită şi legislaţia anti-alcool – vânzare numai între anumite ore şi nu în orice magazine, doar pentru adulţi etc, de ce nu?

9. Dacă eu vreau să-mi fac mie rău, ce-are statul cu mine?

N-are nimic cu tine. Nu te opreşte nimeni să fumezi, dacă vrei, doar să nu-i obligi şi pe alţii s-o facă.

Pe de altă parte, poate că fumătorii ar trebui să plătească asigurări de sănătate mai mari, dacă tot au un viciu care provoacă boli grave, al căror tratament, uneori doar paleativ, costă enorm. E o dezbatere, nu?

10. Mă doare-n başcheţi de toate argumentele logice, eu vreau să fumez oriunde, iac-aşa!

Păi singurul răspuns pentru o asemenea bătaie din picior este “nu se mai poate”.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Marcela Dragan (26 Martie 2016, 12:31)
fumatorii de la bloc
nu stiu daca cineva si-a pus problema asa cum o resimt eu acasa la mine, la bloc, unde nu pot intra in apartamentul meu de la etajul 3, decat trecand printr-un nor de fum, si o data intrata ma loveste si pe fereastra acelasi nor toxic, rufele mele se usuca in balcon tot in norul acela, apoi daca inchid fereastra, raman izolata in propria casa ca intr-o camera de gazare....ce pot sa fac? plec la restaurant ca acolo nu se fumeaza...nu? interzicerea fumatului in locurile publice este minunata..o asteptam de mult...pe de alta parte puteam sa aleg sa nu merg acolo...dar acum..!!.. fumatorii vor sta mofluzi in casele lor si vor fuma si mai mult ...ca acolo au dreptul..nu? sunt la ei acasa... dar noi ceilalti care nu fumam si nu ne permitem sa avem o casa la pamant...suntem oameni cu venituri medii,stam la bloc...ce putem face?? noi nu avem dreptul sa respiram..??
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ina (6 Iulie 2016, 14:52)
iata unde se poate ajunge
poate multi spuneau ca se exagereaza cu avertismentele relativ la unde se poate ajunge impunand restrictii absurde! Pe cand o lege care sa dea dreptul vecinilor (sau oricui altcineva) sa intre peste tine in casa si sa te controleze de tigari daca simte fum de tigara? Suntem absurzi.....
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:27)
-
Foarte bine!Acum poti sa-ti pui rufele la intins in restaurant sau bar.Esti multumita?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:22)
-
Asa asa!Foarte bine ca te afuma in parlament cucoana.Asa iti trebuie.Pe tine nu te intereseaza sanatatea popultiei ci banii ce ii incasezi de la asociatia mondiala anti-fumat A.S.H.
O sa vin si eu in parlament sa-mi aprind o tigara fix in nasul tau.
M-am saturat de tine ca de mere acre.
Legea ta idioata ne-a distrus dreptul la libertate.
Si ai mai avut si nesimtirea de a interzice folosiinta de tigari electronice ce NU sunt produse din tutun ci dispozitive medicinale.
HHHHUUUUUUUUUUUUUUUOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO JAVRA IMPUTITA!!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 14:25)
-
O sa vin in parlament sa-mi aprind tigara pentru ca probabil a ramas sngurul loc unde as mai putea!!!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 15:06)
Legea anti-fumat=legea pneumoniei
Ne pricopsim cu toate nenorocirile de viroze fiind dati afara din local de fiecare data cand vrem sa ne aprindem tigara la -20 de grade Celsius.Legea anti-fumat=legea pneumoniei.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Oros Maricica (5 Martie 2015, 14:55)
Felicitari si succes !
Felicitari si succes !
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Laura (19 Decembrie 2016, 15:10)
-
HHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda: