Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
image

Comentarii "Petitie pentru modificarea Legii Nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap", pagina 1

Facebook share
Pagina 1 din 2. Pagini: 1 2
Om bun (25 Iulie 2011, 17:39)
Credite "prima casă"
Va rog sa adăugati posibilitatea ca întreţinătorii persoanei cu handicap să poată obţine credite pentru prima casă, conform Legii speciale, în numele persoanei cu handicap, garantând plata creditului cu veniturile lor, căci altfel, după veniturile stricte ale persoanei cu handicap, banca nu-i acordă credit niciodată.
În acest fel întreţinătorii ce locuiesc împreună cu persoane cu handicap nedeplasabile, la etajele superioare ale unor blocuri lipsite de lift, pot achizitiona în condiţii echivalente altor tineri fără dizabilităţi o locuinţă accesibila. Altfel, degeaba se construiesc rampe prin alte părţi, căci persoana imobilizată nu poate ajunge până la ele, şi pe deasupra este vătămată de dreptul de a face controale medicale periodice, de gimnastica medicală la care îl obligă Comisia, la tratamente stomatologice şi chiar de posibilitatea de a se prezinta la comisiile medicale de expertiză.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Irina (25 Iulie 2011, 17:52)
mereu bucurosi sa avem alaturi oameni buni :)
Din pacate, acestui site nu mai permite schimbarea continutului in petitie. Noi, pe grupul facebook "I am a human being too" am discutat legea 448/2006 si am solicitat persoanelor cu dizabilitati sa vina cu propunerile sau problemele lor pentru a le adresa in aceasta petitie. Ce putem face este sa includem si aceasta propunere (care este foarte buna, dar nu ne-am gandit la ea pur si implu, era bine daca ati fi participat si dv la discutii) in petitiile care vor fi semnate "manual". Si - ce mai puteti face dumneavoastra - etse sa trimiteti un memoriu catre DGPPH (Directia Generala Protectia Persoanelor cu Handicap - fostul ANPH) in care sa scrieti de problemele cu care va confruntati din cauza dizabilitatii (in calitate de persoana cu dizabilitati sau ruda a acesteia), iar pe lanaga asta sa specificati si aceasta solicitare! Gasiti un exemplu de memoriu aici: http://www.facebook.com/gr​oups/148297915198015?view=​doc&id=239830386044767

iar aici sunt toate datele necesare pt expediere, termen limita, adrese etc:
http://www.facebook.com/gr​oups/148297915198015?view=​doc&id=238328862
861586
Succes! Noi va suntem alaturi si vom face tot ce tine de noi pt ca aceasta lege sa fie modificata in interesul tuturor... dar avem nevoie si de sustinerea voastra, pt ca suntem doar o mana de oameni cu timp limitat!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Madalin ?Catoi (26 Iulie 2011, 16:20)
pentru confirmare
am primit pe adresa de e-mail madalinc21@yahoo.com mail-ul pt finalizarea semnarii petitiei pt confirmare si cand l-am deschis mi-a dat eroare si a disparut e-mailul. si nu pot sa mai confimr. am incercat sa mai semnez o data si nu ma lasa. nu este posibil asa ceva. este chiar bataie de joc. cum sa-ti dea eroare la mail si sa-pti dispara din inbox? nu intelegeti ca petitia respectiva trebuie sa fie aplicata? daca eu nu o confirm nu e valabil. astept raspuns urgent
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Inspector 112 (27 Iulie 2011, 12:14)
@Madalin_Catoi 26.07.2011; 16:20
Nu dispera Madaline, e posibil sa gasesti E-mailul disparut in "Deleted items". Daca nu, atunci poti gasi o copie pe serverul Yahoo https://login.yahoo.com/config/login_verify2?.src=ym&.intl=ro , completezi user si parola si cauti pe-acolo. Succes!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Liuba Iacoblev (28 Iulie 2011, 14:31)
sanse de succes
Reprezint un ong din domeniu, dar nu am stiut de existenta acestei initiative, drept urmare nu am putut contribui cu ceva din perspectiva persoanelor cu nevoi speciale din aria sanatii mintale. Am vazut ca ati pus accent pe accesibilizare din perspectiva dizabilitatilor fizice. Este nevoie si de accesibilizare sin din perspectiva celor cu probleme de sanatate mintala, ca sa ma refer doar la acest aspect din cele multe mentionate in petitie.
Pe de alta parte, si ce mi se pare mai important, calea petitiei pentru modificarea unei legi este putin eficienta, daca nu exista un initiator al modificarilor solicitate si care sa urmeze procedura standard de modificare legislativa. Altfel petitia va ramine un alt efort de listare a unor doleante, care contin pe alocuri subiectivism in exprimare, si care nu se vor finaliza in modificarile dorite. Asadar, cred ca petitia fara modificarile concrete propuse, puse in formatul cerut in acest demers legislativ, si fara sprijin parlamentar care sa sustina initiativele de modificare, nu va avea efectul dorit. Nu stiu in ce masura anph-ul/ dph-ul va avea aceasta initiativa de propunere de modificare legislativa si o va si face intr-un mod care sa satisfaca nevoile tuturor persoanelor cu dizabilitati. Mai cred ca o astfel de inititiva de modificare legisativa ar putea sa vina de la un organism neguvernamental 'reprezentativ', ex. Consiliului National al Dizabilitatii din Romania, validata de/dupa o consultare a organizatiilor din domeniu, a persoanelor cu dizabilitati insele.. Au fost foarte multe inititive punctuale de tipul celei prezente, inse fara efect, din pacate. Poate va fi o exceptie, totusi. Mult succes!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Veronica (28 Iulie 2011, 17:46)
RE: sanse de succes
Reprezentantii DGPPH stiu de acea petitie, iar solicitarile pe care le contine sunt rezultatul unor discutii organizate pe marginea Legii 448/2006 la care au participat persoane cu dizabilitati sau reprezentanti ai acestora, indiferent de tipul de dizabilitate. Petitia raspunde problemelor pe care acestia le-au scos in evidenta. Multumim, si speram sa contam si pe sprijinul dumneavoastra!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
elena mitrea (30 Iulie 2011, 09:11)
sprijin parlamentar
Sunt senator -membra in comisia munca familie si protectie sociala ,com.pentru egalitate de sanse .Va acord tot sprijinul si sustinerea mea.Pentru aceasta va trebui sa centralizam toate propunerile ,daca este cazul si sa stiu mai multr despre dezbaterile pe care le-ati organizat anterior acestui demers,concluzii,participanti.Astept detalii in acest sens.Succes .
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (31 Iulie 2011, 12:28)
doamna senator
Doresc sa intru ca asistent maternal, dar posturile sunt blocate,sunt multi asistenti maternali obligati sa ia mai multi copii in plasament din acesta cauza,sunt multi pensionari( angajati ca asistenti maternali),care sunt obositisi perimati ,dar sunt tiniti in sistem.Ar trebui sa propuneti sa se faca ceva si in acest sens.
Eu am o fetita infiata, am familie monoparentala,si unde merg ma lovesc de usi inchise, peste tot nmi se spune, asteptati,posturile sunt blocate sau, se fac disponibilizari.Sunt destui copii defavorizati de soarta care doresc sa traiasca intr-o familie,am toate conditiile,dar.......,unde sa apelez pentru a putea intra in sistem?
Multuimesc
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Scripcaru Cristina (1 August 2011, 18:21)
SUBVENTIE CAMINE BATRANI
As dori sa mai adaug ceva..daca va fi citit mesajul:
-ACORDAREA SUBVENTIEI pentru ingrijirte persoane cu handicap,batrani atat pentru unitatile de STAT ,cat si pentru unitatile PRIVATE .
Subventia ar rezolva foarte multe probleme,partiale si asa pentru categorii de persoane cu venituri mici,care nu au locuri in camine.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Silviu Marin (3 August 2011, 03:44)
La pastele cailor... vom avea si toate acestea! :-)
Stimati semnatari si contrasemnatari ai prezentei Petitii,

Ce sa mai spun... Eu, unul, sunt o persoana cu astfel de dizabilitati, *insa* nu gandesc chiar total aerian. In fine, asa-mi place sa gandesc despre mine. :-)
D-voastra cum va inchipuiti ca or sa ne ofere ei pe tava toate acele scutiri si accesibilizari publice? Hai, ca poate cu rampele... Dar nici cu ele! Trebuie totul din fondul blocurilor! Cat despre borduri,... nici vorba. :-) Autobuze si tramvaie adaptate?! :-))) Certificate medicale care sa ne scuteasca de plata unor medicamente si/sau operatii scumpe?! :-))))))))))
OK, contrasemnez, insa... nu se va intampla absolut NIMIC; o sa vedeti. :-)
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
minodora cliveti (3 August 2011, 09:55)
Educatia pentru egalitate
Din experinta pe care am avut-o cu aceste persoane,consider ca ceea ce le doare cel mai tare este faptul ca sunt considerati niste oameni inferiori, niste ciudati, de care noi, cei "normali" ne ferim.Educatia pentru egalitate care ar trebui sa fie materie scolara, ar putea rezolva si aceasta problema.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Ioana Alina (3 August 2011, 10:44)
petitie incompleta
Cu parere de rau aceasta petitie se adreseaza doar celor care au redactat-o si s-au pus de acord asupra continutului ei, nu asupra intregii comunitati a persoanelor cu handicap.
Petitii au mai fost, nu se va rezolva nimic, legea 448/2006 ar trebui data in judecata. Aceasta lege ar trebui schimbata in totalitate, iar persoana cu handicap sa fie tratata asa cum cere Comisia Europeana.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Angela (3 August 2011, 11:00)
Raspuns @ Silviu Marian si Ioana Alina
Unii stiu doar sa nu creada, sa critice da nu fac mai nimic. Si sa ii faca si pe ceilalti neincrezatori. Imposibilul se poate daca ne unim cu totii! Eu multumesc celor care au luat din timpul lor zi de zi, in mod voluntar si au participat la discutii inainte de a se face petitia. Multumesc celor care au dat drumul la aceasta petitie. Si multumesc celor care la discutii au criticat in mod constructiv!!! Cred cu toata taria ca se va rezolva! Si daca nu vom merge inainte si vom face demersuri. Irina te rog frumos.. daca tot ai scris ca nu se va rezolva nimic.. si ca legea trebuie data in judecata.. tu ai dat legea in judecata? Nu o zic cu rautate, insa am intalnit multe persoane care zic ce trebuie facut si cum, insa cand se face ceea ce au dorit, dispar ca prin minune, nu mai sunt de gasit.. Sunt de acord ca fiecare persoana cu dizabilitati trebuie tratata asa cum cere Comisia Europeana.. insa din cauza ca nu suntem uniti nu se face nimic. Daca ne unim cu totii, putem face o lume mai buna si pentru persoanele cu dizabilitati! Si neincrederea voastra poate afecta si increderea altor oameni.. iar fiecare semnatura in minus este o mare pierdere pentru ca FIECARE SEMNATURA ESTE FOARTE IMPORTANTA!!! Mai bine ati trimite memorii peste memorii cei care aveti dizabilitati la DGPPH!!! Si mai bine toti oamenii si cu dizabilitati si fara, ar semna petitia pentru a modifica legea. Nimeni nu e Dumnezeu sa stie pe dinafara problemele cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati. Daca nu sunt scrise in memorii si spuse nimeni nu le va sti!! Cu respect.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Angela (3 August 2011, 11:52)
Rectificare
Scuze Irina am gresit numele.. veam sa spun Ioana. Irina am citit comentariul tau :) si eram cu numele tau in gand.
Irina iti multumim mult de tot pentru efortul, timpul depus. Pentru ca te-ai gandit la noi :) Cu deosebita consideratie si respect.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Silviu MARIN (3 August 2011, 18:50)
'Unii stiu doar sa nu creada' :-)
@Angela: Buna seara, d-ra sau d-na... Angela! In primul rand, mi-ati gresit numele de familie si mi l-ati transformat in prenume. :-) In al doilea, ma acuzati gratuit. Asa ca, va recomand o trezire la realitate, totusi, si anume: ceea ce facem NOI, cetatenii *simpli*, este egal cu ZERO. :-) Asa e peste tot. DAR, daca am avea sustinere *si* din partea unor *institutii* si/sau *institute*, astfel nefiind acuzabili de partizanat politic - ar reincepe "politicienii" sa se "certe" intre ei pe la talk-show-uri... si ar uita pentru CE (de parca ar si avea motiv!) - si scapand totodata de inutilele de ONG-uri, *am putea* realiza ceva concret, intr-adevar! :-D Numai asa, insa.

Q. CE stiti d-voastra ce am incercat eu sa fac, pana la urma? Am avut cateva cazuri pentru care am luptat, dar doar cu morile de vant, pare-se.


Va multumesc!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Veronica laios (4 August 2011, 07:38)
Trebuie sa avem incredere!
@Silviu MARIN-Scepticismul tau este de inteles!. DGPPH este institutia reprezentativa pentru persoanele cu dizabilitati in Romania. Este institutie de stat, sub ordinea ministerului muncii. Este singura institutie abilitata sa initieze legi in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati! Nu ONG-urile modifica legea. Si eu am apelat la fostul anph si nu s-a facut nimic. De data asta am vazut deschidere, cunoastere a realitatii si interes real din partea conducerii. Initiativa de a se trimite cat mai multe memorii le apartine. Doamna Director nu poate merge doar cu o cerere sa ceara modificarea legii insa cand are multe crereri/memorii altfel stau lucrurile. Dupa cum vezi sunt si oameni politici care vor sa ne ajute pentru ca le pasa. Doamna Elena Mitrea este un exemplu elocvent! Si printr-e comentarii avem sugestii extrem de bune. Doamna Minodora Cliveti vine cu o prounere care trebuie introdusa in actuala adaptarea a legii, citez "Educatia pentru egalitate care ar trebui sa fie materie scolara, ar putea rezolva si aceasta problema. Multumim doamna Cliveti! Pentru a reusi trebuie sa ne solidarizam pentru ca interesul nostru este comun si numai impreuna putem sa ne atingem telul. TREBUIE SA LASAM SCEPTICISMUL IN URMA SI SA PUNEM UMARUL SA DUCEM LA FINAL CE NE-AM PROPUS- ADAPTAREA LEGII 448/2006 LA CONDITIILE REALE DIN ROMANIA Stiu ca impreuna putem!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Angela (4 August 2011, 08:50)
:) @Silviu
Silviu iarta-ma ca ti-am gresit numele. Nu a fost cu intentie. Si nu am acuzat. Mi-am spus opinia. Sunt treaza la realitate si stiu ca este posibil. Sustinere avem de la multe persoane. Dovada si semnaturile care s-au strans intr-un timp record. :) Imi pare rau sa aud ca v-ati luptat cu morile de vant.. din pacate in Romania se intampla asta. Stiu despre ce vorbesti, insa asta nu inseamna ca vom esua si de data asta, ci cred ca vom avea succes. Si daca prin absurd nu vom avea vom lupta in continuare pentru ca avem tot dreptul. Te respect Marian si nu vreau sa ai impresia ca am ceva cu tine. Cred cu siguranta ca si tu ai trecut prin multe, si viata te-a facut sa nu mai crezi. Si eu am trecut prin multe insa cred in continuare ca schimbarea va veni. Mai greu dar va veni. Iar noi trebuie sa fim uniti si sa luptam pana in ”panzele albe”. Cu stima si respect. :)
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andreea (4 August 2011, 08:58)
Oameni buni
Oameni buni indiferent de ce se va intampla, haideti sa semnam si sa promovam petitia! Si daca totusi se va lua in seama si va fi mai bine pentru persoanele cu dizabilitati? Cu ce strica daca semnam si promovam.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Luiza (4 August 2011, 09:45)
Dragii mei
sa nu ne certam aici precum alesii in parlament sa incercam sa facem ceva bun pentru noi si ai nostrii.Numai impreuna uniti o sa reuusim sa ne facem ascultati si intelesi.Doamne ajuta sa reusim.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (4 August 2011, 19:56)
care egalitate scolara?
Doamna Cliveti,despre ce egalitate scolara vorbiti, nu poti baga un copil cu dezabilitati intr-o programa scolara normala, ar fi o "prostie", am experienta in acest domeniu, se pare ca vorbiti in necunostinta de cauza ,daca am gresit cu ceva imi cer scuze ,dar, va rog sa fiti mai explicita
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Veronica Laios (4 August 2011, 20:30)
Educatie pentru egalitate
@vali -Educatia pentru egalitate sugerata de doamna Minodora Cliveti inseamna ca in programa scolara sa fie cuprinsa si ceva de gen educatie civica prin care copiii sa invete sa fie toleranti cu cei care sunt diferiti de ei. Este vorba de o "egalitate de sanse" pentru toti oamenii indiferent de rasa, religie, nationalitate, dizabilitate. Si sunt copii cu dizabilitat care pot urma o programa scolara normala depinde de tipul de dizabilitate.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andreea (5 August 2011, 09:39)
@vali
Vali cred ca doamna Cliveti se refera la faptul ca ceilalti copii trebuie educati in privinta copiilor cu dizabilitati.. sa existe in programa scolara ore in care sa se predea cum trebuie sa se poarte, ce trebuie sa faca sau nu in prezenta copiilor cu dizabilitati :) Si in petitia aceasta sunt trecute niste solicitari interesante si despre educatie.. EDUCATIE

►Formarea un sistem de examinare adaptat la particularitatile persoanelor cu dizabilitati in scoli/universitati (ex: acordarea unei perioade de timp mai mare la examinare etc);
►Unitatile de invatamant au obligavitatea sa prezinte elevului/studentului solutiile prin care acesta poate da un examem de orice nivel in conditiile cele mai bune, adaptate tipului de dizabilitate. Inainte ca elevul sau studentul sa inceapa cursurile unei unitati de invatamant este recomandat ca acesta sau reprezentantul legal al acestuia sa solicite psihologului un raport asupra situatiei persoanei cu dizabilitati care doreste sa studieze. Iar raportul sa fie depus de catre persoana cu dizabilitati/reprezentantul legal in unitatatea de invatamant vizata. Astfel, cadrele didactice vor fi informate despre situatia persoanei cu dizabilitati;
►Infiintarea unui sistem de invatamant liceal si universitar online pentru persoanele cu dizabilitati grave (greu de deplasat / nedeplasabile) si asigurarea transportului cu microbuze speciale pentru copiii cu dizabilitati grave (greu de deplasat/nedeplasabile) pana la unitatile de invatamant.
Cu respect, Andreea
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (6 August 2011, 12:38)
niciodata nu va fi egalitate
...am avut in plasament doi copii cu dezabilitati, amindoi cu grad acentuat, aveau aceeasi virsta, unul dintre ei a fost propus si acceptat ptr invatamintul normal ,cl 1-a,deja,( cred ca se poate intelege, acelas grad,"capacitati diferite").Ce sa va spun , a fost un dezastru,nu ,numai ca era marginalizat de colegi dar, deranja o clasa de copii normali si nu se mai puteau tine orele corespunzator,medicul neuropsiholog care a dat referatul anual, a spus clar ca nu poate merge in astfel de invatamint,dar, comisia de examinare, la insistentele unei invatatoare de sprijin,angajata prin ,vechiul sistem,"pile si relatii", a considerat ca se poate.Dupa un semestru , au fost nevoiti sa revina asupra deciziei si sa fie dat la o clasa corespunzatoare,pentru cei cu nevoi speciale..Sa-mi fie cu iertare,dar acesti opii, vor fi mereu in dezacord cu politica dusa pentru ei,toti alesii vorbesc frumos cind este vorba de o cauza nobila, asta da bine pe sticla, si asistentii sociali vorbesc la fel de frumos in public,dar, atit , am auzit destui asistenti sociali cum vorbeau despre acesti copii, din "handicapati" nu-i mai scoteau,si vorbim de integrarea lor intr-o forma de invatamint normala.Parafrazind pe Caragiale," Stimabile, onorabile! Nu întrerupeţi... Aveţi puţintică...",se apropie campania electorala si toti promit,doar cu promisiuni ne alegem
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (6 August 2011, 13:12)
de-ale lui caragiale
Atunci, iată ce zic eu, şi împreună cu mine trebuie să zică asemenea toţi aceia care nu vor să cază la extremitate, adică vreau să zic, da, ca să fie moderaţi... adică nu exageraţiuni!... Într-o chestiune politică... şi care, de la care atârnă viitorul, prezentul şi trecutul ţării... să fie ori prea-prea, ori foarte-foarte... încât vine aci ocazia să întrebăm pentru ce?... Da... Pentru ce?... Dacă Europa... să fie cu ochii aţintiţi asupra noastră, dacă mă pot pronunţa astfel, care lovesc soţietatea, adică fiindcă din cauza zguduirilor... şi... idei subversive... şi mă-nţelegi, mai în sfârşit, pentru care în orce ocaziuni solemne a dat probe de tact... vreau să zic într-o privinţă, poporul, naţiunea, România... ţara în sfârşit... cu bun-simţ, pentru ca Europa cu un moment mai nainte să vie şi să recunoască, de la care putem zice depandă..., daţi-mi voie - precum la 21, daţi-mi voie la 48, la 34, la 54, la 64, la 74 asemenea şi la 84 şi 94, şi eţetera, întru cât ne priveşte... pentru ca să dăm exemplul chiar surorilor noastre de ginte latine însă! Daţi-mi voie! Termin îndată! Mai am două vorbe de zis. Iată dar opinia mea. Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale... Din această dilemă nu puteţi ieşi... Am zis!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
corduneanu ionel lucian (7 August 2011, 11:32)
sprijin pentru persoanelor cu handicap
Semnez petitia pentru a modifica legea pe care o fac parlamentari din romania,ca ei o fac pentru ei nu pentru noi...Viitorul persoanelor cu dezabilitati este la mana parlamentarilor nu a noastra.. Daca un parlamentar a sta cu o pensie de handicap si a vedea ca nu are cine sal sprijine,,ce ar face el numai din suma de 230 ron.poate sa traiasca?,Bank nu ajuta pe persoane cu dezabilitati., ce spuneti oameni buni...Eu sunt insurat si numi ajunge pensia pentru a imi trai viata ca ceilalti. Cand vezi ca nu poti face un imprumut pentru ::::;;;a cumpara o casa ,,lemne ,,mobila ,masina.,electro casnice.si etc,,
Ce spuneti ,nu am dreptate ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
timeea (7 August 2011, 14:57)
egalitate pentru educatie
nu mi se pare corect ca o persoana cu handicap care e capabila sa invete intr-o scoala normala sa nu fie primita pe fondul problemelor de sanatate.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (7 August 2011, 17:05)
exista o diferenta
timeea, eu nu faceceam referire la cei cu handicap fizic, ci la cei cu handicap psihic,este o mare diferenta,poti sa nu ai o mina dar,sa ai mintea f sanatoasa,sperc ca acum ai inteles despe ce vorbesc
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Irina (7 August 2011, 17:21)
educatie pt egalitate
Vali, de acord cu tine in privinta faptului ca cei cu handicap psihic (nu toti, depinde de boala de care sufera) nu pot fi integrati in scoli normale. Insa dn-a Cliveti a fost destul de clara in exprimare. Nu se referea la integrarea lor in scoli normale. Ci a propus ca in scolile normale sa se introduca un obiect prin care copiii sanatosi sa fie educati in privinta acceptarii celor diferiti de ei printre care si persoanele cu dizabilitati (educatia pentru egalitate).
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Tonea (10 August 2011, 01:31)
Persoane cu dizabilitati de auz
Buna. Sunt o persoana cu hipoacuzie neurosenzoriala medie Urechea Stanga si cu resturi auditive Urechea Dreapta ( nu aud bine, aproape deloc). Am studii superioare, mentionez ca nu mi-a fost deloc usor, din contra foarte greu. Colegii si profesorii nu intelegeau problemele pe care le aveam, plus ca-mi era rusine sa recunosc problemele pe care le aveam( nu eram suficient de matura si celelalte persoane cu care am avut contact in timpul scolii nu erau "educate" cum sa se comporte cu persone mai putin "normale" cum se autonumesc persoanele fara dizabilitati ). Dar cu mult efort si multa munca am reusit sa termin facultatea cu note mari. E buna propunerea data de d-na Cliveti/ Irina despre educarea copii lor sanatos in iacceptarea celor diferiti de ei printre care si persoanele cu dizabilitati (educatia pentru egalitate). In grupa cu copilul mai mare este un copil ce sufera de autism, se vedeti ce frumos se comporta copii cu el , mai ales al meu.
Le multumesc parintilor mei ca nu m-au dat la o scoala speciala, mai ales tatalui meu. Asta m-a facut sa fiu mai "rezistenta" in societate. Am si lucrat ca sef de sectie. Din cauza crizei, firma a dat faliment in timp ce eram in indemnizatie copil. Nu ma plang, dar vreau sa arat ca si noi suntem OAMENI, dar avem nevoie de unele "imbunatatiri" la corp care costa enorm de mult. Adica noi avem cheltuieli in plus fata de cei normali. Ajutorul meu ptr handicap este de 33 lei plus 150 lei indemnizatie ptr persoane cu handicap care nu lucreaza si are copii ( indiferent de numarul copiilor, ceea ce nu mi se pare corect). Spuneti-mi cum sa ma descurc cu acesti bani? Macar de transport gratuit sa benificiez....Cu aceste dizabilitati nu ma pot angaja oriunde, un om normal abia i-si gaseste de lucru dar eu ce sa mai zic.
Deci am semnat aceasta petitie cu speranta sa se realizese sau macar oamenii sanatosi sa stie de existenta noastra.

Am o mare rugaminte - SA SE SUBTITREZE filmele romanesti, numai asa pot sa fiu si eu in "rand cu lumea". Va rog.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Timoftei Silviu (14 August 2011, 16:42)
alta petitie drepturi handiap
Nu inteleg de ce petitia mea este asa lipsita de interesm cu toate ca este destul de semnifiativa privind drepturile persoanelor cu handicap -http://www.petitieonline.ro/petitie-p44837053.html
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Traian Ponta (18 August 2011, 15:16)
Persoanele cu handicap au prioritate!
Sincer o parte dintre propuneri sunt fanteziste ( de exemplu asfaltarea cu cprioritate a drumurilor de acces pentru persoana cu handicap. Sa-i lasam naibii pe mosii de 80 de ani din Vintu de Sus ca ei se descurca, nu sunt handicapati ,important e sa aiba drum asfaltat handicapatul psihic care nici nu stie cum il cheama) Pentru altele as vrea sa vad si niste estimari ale costurilor inainte de a semna! E usor sa zici ca aia trebuie facuta in urgenta, cealalta trebuie gratuit si asa mai departe. Cat costa toate astea?
Sunt total de acord cu marirea indemnizatiilor celor care au grija de oameni cu handicap. E o munca ingrozitor de grea.
Pe de alta parte sunt oameni care nu sunt handicapati si care muncesc 12 ore pe zi pe 650 de lei. Daca oamenii normali castiga atat de putin nu mi se pare firesc ca pensia de handicap sa fie mai mare ca salariul unui "normal". Nu de alta dar ajunge sa fie mai rentabil sa-ti tai un picior, Doamne fereste!
Concluzionand mi se pare ca aceasta petitie demonstreaza adevarul zicalei : "Drumul spre iad e pavat cu bune intentii!"
N-a fost nimeni in stare sa traduca vreo lege din tarile civilizate si sa o adapteze apoi la situatia reala din Romania, chiar trebuie sa veniti cu propuneri "originale" ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Irina (18 August 2011, 16:04)
da, au prioritate!
@Traian:
Asfaltarea cu PRIORITATE inseamna ca atunci cand intr-un sat se intentioneaza asfaltarea drumurilor, prioritate la asfaltare sa aiba drumurile care duc la casele in care locuiesc persoane cu dizabilitati locomotorii, si nu drumul din fata casei primarului, cum se intampla in majoritatea cazurilor! Iar la tara nu locuiesc numai oameni in varsta ci si tineri care sunt imobilizati si nici macar la spital nu pot ajunge din cauza ca scaunul rulant nu poate zbura pe pietre sau prin noroi.
Legat de costuri, cred ca daca se investeste in alte lucruri fara utilitate... atunci se poate investi si in aceste persoane (pt a l;e salv viata, sau pentru a fi recuperate, pana la a fi apte de munca daca este posibil... ar fi un castig si pt societate)... daca tu maine ai avea un accident (de lucru, de masina.... sau cineva ar cadea intamplator peste tine pe strada, cum s-a mai intamplat) sunt sigura ca nu ti-ar face placere sa nu poti beneficia de gratuitate le tratamente, servicii medicale si de recuperare si sa fii lasat sa mori cu zile, sau sa zaci la pat (stiind ca poti avea sanse de recuperare)... iar daca ai handicap, nici servici nu vei avea pentru a-ti acoperi tu singur acele costuri (destul de mari).
Cei care nu au lucrat toata viata, desi sanatosi, primesc in acest moment o pensie minima pe economie in valoare de 350 RON... o persoana cu dizabilitati primeste mult mai putin, desi nu poate lucra... aceasta petitie solicita ridicarea nivelului indemnizatiei pt persoanele cu handicap la nivelul celei minime pe care o primesc cei care au fost sanatosi, dar nu au lucrat! care oricum este mica comparativ cu nevoile lor (sunt oameni care zac la pat, paralizati de la gat in jos, sau oameni care nu se pot misca pentru ca au dureri insuportabile, continuu etc.. care au ramasa singuri pe lume... iar din acea indemnizatie trebuie sa isi acopere toate cheltuielile, inclusiv cele medicale). Ti se pare prea mult?
Te asigur ca nimanui nu i-ar conveni sa aiba o dizabilitate GRAVA doar pentru a primi acei bani care nu ajung nici macar pentru tratamentul necesar luna de luna!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Veronica Laios (19 August 2011, 08:21)
Traian Ponta- Drepturi minime si de bun simt!
Fiul meu are dizabilitati grave si o indemnizatie de 202 lei + 90 pentru lumina si telefon, are 23 de ani, tratament, dieta si regim alimentar pe care le platesc eu. Ce face el cu "pensia" lui? Plateste hosting pentru a avea o ocupatie si alte nimicuri cu se sa-si umple timpul. Cate zile ati rezista sa fiti inchis in casa impotriva vointei pentru ca nu vi se da voie sa construiti o rampa?
Ce diferenta este intre cei cu dizabilitati care-si doresc sa munceasca dar nu au capacitate fizica sau psihica sa presteze o activitate remunerata si pensionarii cu pensia minima pe economie care au fost sanatosi dar au trecut prin viata fara sa se lipeasca de ei vre-un contract de munca? Cu ce sunt ei mai merituosi? La indemnizatie nu figureaza nici o cerinta de 650 le ci doar indemnizatia sa fie cel putin la nivelul pensiei minime. Consider ca este o cerinta de bun simt pentru ca nici una dintre persoanele cu dizabilitati nu a ales sa se nasca asa, dizabilitatea este independenta de vointa lor si oricare dintre ei si-ar dori sa fie santosi si cu putere de munca si nici unul dintre noi nu ne-am dori sa fim in locul unuia dintre ei. Legile din tarile civilizate sunt mult mai permisive, acorda multe facilitati incepand de la sume consistente nerambursabile pentru accesibilizarea locuintei (Polonia 10000 euro) , indemnizatii care asigura un trai decent pentru ca tarile civilizate isi respecta cetatenii indiferent de statutul social! Sa stiti ca sunt oameni cu handicap psihic care sunt profesori universitari, un handicap psihic nu inseamna neaparat retard grav, si cel cu retard grav este tot om si merita respectul nostru! Problema societatii noastre este ca nu am invatat sa ne respectam concetatenii in mod egal indiferent de statutul social!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (20 August 2011, 17:37)
..cita prioritate au persoanele cu handicap?
...toti vorbesc de persoanele cu handicap, dar, nimeni despre copii cu handicap aflati in plasament si pentru care se dau sume infime pentru cresterea si ingrijirea lor,acestia ,credeti ca au regim "special", majoritatea cred,ca asistentii maternali iau salarii mari,gresit, iau minim pe economie si muncesc 25 din 24, si-ti mai vine in control un asistent matertnal cu exces de zel, care-ti spune sa le dai mincare ecologica si sa schimbi mobilierul,pe banii cui, ca sa nu mai vorbim de faptul ca medicamentele , nu le gasesti la gratuit si trebuie sa le platesti,iar un control mde specialitate ,trebuie sa-l faci la un cabinet privat,legea este permisiva ptr privatiuzati, nu pentru cei c u handicap.Aici cine mai vorbeste de bun simt???
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (20 August 2011, 19:40)
corectare
scz , vine in control un asistent social cu exces de zel,angajat pe...cine stie ce "criterii",dar sigur nu pe competenta,sunt multi asistenti sociali care nu au nici-o legatura cu ,acest domeniu,doar ca au avut relatii
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Dumitrascu Mihaela (21 August 2011, 20:25)
Legea 448
Tot respectul pt. cei carora le pasa de persoanele cu handicap dar cred ca nu schimbarea/modificarea legislatiei este problema primordiala ci aplicarea acesteia! Tot ceea ce ati semnalat in petitie exista prevazut in lege ba mai mult de atat ca si facilitate pt. persoanele care nu sunt transportabile exista serviciul de evaluare complexa care are ca si atributie evaluarea la domiciliul persoanei; aceasta este una din multele probleme care nu au fost studiate cu atentie in legislatia existenta. Lucrez in sistemul de asistenta sociala din 1992 si va rog sa ma credeti ca mai mare haos ca acum nu a fost niciodata! Urmariti ce persoane au ajuns sa faca asistenta sociala in Romania si sa fie si consultate in problematica in sine; specialistii care intr-adevar au studiat pt. a participa, adapta si schimba un sistem care sa se potriveasca culturii si neamului romanesc sunt dati deoparte. Cand toate aceste lucruri se vor reglementa atunci se vor putea aplica si respecta legile si nu alegerea celei mai usoare variante: schimbam/modificam legea ca nu este buna!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Veronica Laios (21 August 2011, 21:23)
Legea 448/2006 este incompleta!
@Dumitrascu Mihaela- Daca ceea ce am cerut in petitie ar fi prevazut in lege noi nu am fi aici iar fiul meu nu ar fi prizonier in locuinta de doi ani de zile pentru ca legea mi-ar fi facilitat construirea rampei, as fi obtinut autorizatia in regim de urgenta pentru accesibilizarea locuintei si nu as mai fi fost sanctionata! Va asigur ca in cazul fiului meu nu respectarea legii este problema ci faptul ca legiuitorul a omis locuintele particulare din legea 448/2006 Daca ar fi vorba doar de respectarea legii atunci nu ar fi posibil ca legea cadru al CNAS sa desfiinteze pur si simplu legea 448/2006 si in acest fel sa lase bolnavii fara tratamentul necesar mentinerii vietii.
Am studiat cu atentie Legea 448/2006, este o lege buna dar cu multe lacune. Din acest motiv sunt multe persoane cu dizabilitati care sunt izolate in propriile locuinte, dreptul lor la acces liber este lasat la bunul plac al vecinilor,datorita hcl-urilor emise de autoritatile locale. Sunt familii care au in componenta persoane cu dizabilitati si platesc impozit pe locuinta pentru ca legiuitorul a considerat ca persoana cu dizabuilitati este si proprietar dar nu orice persoana cu dizabilitati detine locuinta proprie, unii nu au aceasta capacitate altii nu au aceasta posibilitate dar locuiesc intr-o locuinta proprietate a parintilor, fratilor, etc.. Toate punctele petitiei sunt completari absolut necesare legii pentru a asigura posibilitate unui trai cat de cat aproape de normalitatea din Romania pentru ca pana la o viata decenta mai este o cale foarte lunga!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andreea Loredana (22 August 2011, 18:21)
Sunt lacune in lege si trebuie modificata!
Tot ceea ce este semnalat in petitie nu exista prevazut in lege... Eu nu pot iesi din bloc pentru ca vecinii au semnat impotriva construirii rampei.. si primaria fara acordul vecinilor nu imi da autorizatia .. :( Daca ar fi fost specificat in lege ca si locuintele particulare.. cum ar fi si blocurile in care sunt mai multi propietari sa faca obligatoriu rampa fara nici un acord!!! si urgent sa fie facuta nu as mai fi stat atat timp ”condamnata in apartament” si mama nu ar mai umbla pe la primarie, asistenta sociala... etc pentru a cere sa se faca ceea ce este normal! Am dreptul la libertatea de miscare? Nu. Sunt discriminata in forma continua.. Nici in prezent nu mi s-a construit rampa desi am primit nenumarate promisiuni... Acesta este doar un exemplu.. Mi se incalca multe drepturi. Cred ca este imperios si urgent sa se modifice legea 448/2006.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vali (23 August 2011, 20:31)
mult adevar
..sunt multi "asistenti sociali" care nu au nici o legatura cu acest domeniu, doar, ca au avut pile si reletii,vorbesc in cunostinta de cauza, au terminat ceva scoli postiliceala sau diverse facultati de industrie usoara ,iasr acum se crd asistenti sociali,ca sa nu mai vorbim de faptul ca posturile sunt blocate,dar, se intorc dupa ani, din pelerinaj, si, primesc postul, pe ce criteri.......?????????????????
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
GHEORGHE GEORGETA (26 August 2011, 00:01)
Egalitate de sanse pentru educatie si mai ales pentru a nu te mai simti stigmatizat.
Sper sa aveti succes cu aceasta petitie, dar ceea ce propune ea pentru modificare nu este tot ce ar trebui sa fie schimbat sau adaugat la lege. Daca se ajunge in stadiul unui proiect ar trebui ca si beneficiarii ei sa fie consultati.
Sunt mama unei fetite cu handicap locomotor grav. As avea si eu unele propuneri dat fiind faptul ca fiica mea tocmai a sustinut anul acesta examenul de admitere la liceu:
-asa cum pentru minoritatea rroma exista o lege care le permite copiilor din aceasta etnie sa fie repartizati la liceu fara sa intre in etapa computerizata, un copil putand astfel sa intre cu media 6 la un liceu unde ultima medie a fost chiar si 9, daca nimeni din etnia lui nu a solicitat acel loc, as dori sa se introduca un articol care sa le asigure parintilor copiilor cu dizabilitati posibilitatea reala a transferului la un liceu apropiat de domiciliu. Comisia esistenta in cadrul ISMB (care vezi doamne rezolva cayuri medicale), mi-a respins cererea de transfer pe motiv de medie de admitere. Diferenta dintre media fiicei mele si cea a liceului unde ne-ar fi fost mai usor sa o deplasam fiind de doar 0,30. Oare ce cazuri medicale rezolva acea comisie? I-am spus inspectorului general ca legea din Romania nu protejeaza copiii cu dizabilitati asa cum copiii minoritatilor au primit tot felul de facilitati, unele strigatoare la cer.
-tot exista fonduri europene; poate se gandeste cineve si intocmeste un proiect POSDRU pentru tabere pentru copiii cu dizabilitati. Dar nu ca cea aparuta anul acesta la Caprioara. In primul rand acolo locatia nu era accesibila tuturor tipurilor de dizabilitati. In al doilea rand aveau conditie obligatorie ca copiii sa fie insotiti de unul din parinti. De ce? Pe noi cand ne-au sunat tocmai ne incheiasem concediul si nu mai putem avea altul pana in iarna. de ce sa nu mearga copilul cu o bunica spre exemplu, sau acolo unde exista insotitor angajat, cu acesta? In al treilea rand exista si conditie de varsta: 6-16 ani. De ce? Fiica mea asteapta de ani de zile sa mearga si ea intr-o tabara unde sa se poata integra in activitati. Acum are 16 ani si conform acestui proiect, chiar si daca avem concediu la anul in perioada taberei nu mai poate merge. Taberele normale in care ar fi avut vezi doamne acces gratuit cu insotitor nu sunt accesibile nici prin locatie si nici prin program de activitati. Ar fi insemnat sa stea toata ziua la pensiune sa-i astepete pe copii sa se intoarca din plimbari.
Deocamdata acestea sunt problemele pe care vreau sa le semnalez. Daca imi mai amintesc va mai scriu.
Succes!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Cris (26 August 2011, 15:19)
Interpreti mimico-gestuali
Ar trebui sa adaugati obligativitatea interpretilor mimico-gestuali nu doar in cadrul programelor de televiziune, ci MAI ALES in institutiile de stat, acolo unde de altfel deja exista o lege in acest sens, lege pe care, desigur, nimeni nu se oboseste sa o respecte. Fiecare institutie este obligata sa aiba (cel putin) un angajat interpret al limbajului mimico-gestual, astfel incat barierele comunicative sa dispara si odata cu ele cu discriminarea.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ovidiu (5 Septembrie 2011, 11:00)
sunteti normali?
bai prieteni de unde scoateti chestiile astea? e statul vinovat de handicapurile lor? bonuri de combustibil??? facilitatile pe care le au acum sunt mai mult de cat sufieciente. ce ar fi mai bine sa studiati economia apoi sa "elaborati" asemenea cerinte. Persoanele cu handicapat, de orice natura sunt o minoritate!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
olivia (5 Septembrie 2011, 17:31)
...niciodata nu se stie....
marea majoritate a muncit o viata ,iar acum li se da o pensie de "nimic", altii au ramas fara munca si nu-si pot gasi un loc de munca decent datorita virstei, nu mai conteaza ce studii ai
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adriana (15 Septembrie 2011, 00:01)
nu suntem normali...normal!!
De unde scoatem chestiile astea?Din nevoia de supravietuire,de acolo.n-o fi statul vinovat,dar traim intr-un stat de drept nu?iar daca cerem niste drepturi cred ca le meritam.Nu cred ca ti-ai dorii sa fi handicapat grav,sa ai un coil de 1.an si 8 luni,sal cresti dintr-o inddmnizatie de 293 lei.Sti cat pempers consum pe luna,90 de bucati.iar daca intr-un autobuz este un scaun ptr pers handicapata,il ocupa un handicapat sanatos care refuza sa cedeze locul.in primul rind,o fi pers cu dizabilitati minoritare,dar majoritatea e compusa din oameni fara suflet si fara simt civic.Spre bucuria unora s-a sistat si indemnizatia de insoitor,ca de...traiam prea bine.e stigator la cer!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Maria (14 Octombrie 2011, 15:36)
ingrozita de ce am citit!!!!!!
Meritam tot ce ni se intampla! NU SUNTEM DELOC UNITI, minoritatile cam toate cate exista ar fi in stare sa-si dea viata anul pentru altul. daca tot suntem o minoritate de ce nu de deporteaza in vreun lagar undeva ca sa murim, ca oricum cu drepturile pe care statul ni le ofera tot acolo ajungi numai ca prelungesti agonia.
Haideti sa facem fapte nu sa discutam pe internet!!! Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla cu noi daca s-ar insta haosul in tara asta!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
mitica (23 Octombrie 2011, 10:37)
oug 84/2010
De OUG 84/2010 nu ati auzit? DE CE NU ATI CERUT SA FIE ABROGATA ????????
ESTE O ABERATIE.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Marioara (3 Noiembrie 2011, 19:00)
nu stim niciodata ce ni se intampla.
Trebuie sa fim alaturi de ei,suntem parinti si noi,dar cu ce au gresit acesti oameni mai mult ca noi ,cu nimic ,va spun eu ca au sufletele mai aproape de D-zeu decat multi dintre noi.Merg cel putin o data pe an la Sptalul de recuperare si mi-am facut prieteni,copii (le pot spune asa pt.ca am o anumita varsta),fratii sai surorile ,sotiile si parintii multor persoane cu dizabilitati.Folosesc acest termen ,prietenii mei cu probleme de acest gen stiu ca nu suport celalalt cuvant, de aceea va rog fiti alaturi de copiii, fratii ,surorile, partintii , bunicii si rudeniile noastre ,pentru oricand putem fi oricare dintre noi in dificultate.Va multumesc indiferent de parerea d-voastra.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adriana Constantin (7 Noiembrie 2011, 00:29)
Rabdare, rabdare, rabdare...
Am citit relativ de curand intr-o carte a parintelui Arsenie Boca, se referea la o femeie in scaun cu rotile, si-i spunea ca plateste pentru pacatele cutaruia si cutaruia, desi nu am inteles daca erau din familie cei adormiti, nu merg la biserica decat de circa patru ani si de trei o am pe mama cu h grav, recunoscut de doi.
Pentru ca are pensie de limita de varsta este ceva mai usor decat a fost cu tata, cand nu mai putea lucra, dar macar sunt ceva invatata cu bani putini, cu alienare. Din punctul meu de vedere televiziunile s-au invatat sa detina puterea de opinie fara sa caute responsabilitatea si responsabilizarea. Am aflat de curand ca primul razboi mondial a fost schimbat de cei care detineau media in America, si care nu m-ar mira sa practice si sacrificii umane, mai ceva decat in vremea Sfantului Ciprian si Iustina. Noi insa suntem tare departe de credinta Iustinei, dar am putea invata de la Sfantul Lavrentie al Cernigovului, care le spunea maicilor sa se roage cu rugaciunea lui Iisus, caci altfel le inchide manastirea, sau de la fecioara Iustina care se ruga la miezul noptii, si avem Paraclisul Maicii Domnului si acatistul acoperamantului Maicii Domnului si cel al sfantului Nicolae, si semnul sfintei cruci, care curata serpii si scorpiile postate pe unde poate suge cine trebuie...
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ionutz (8 Decembrie 2011, 15:48)
despre persoanele cu dizabilitati
Atata vreme cat la noi,in scumpa noastra tarisoara,denumirea de"handicapat"substituie de multe ori o injuratura,nu cred ca dam dovada de normalitate. Oameni buni,acesti oameni nu au dorit acest lucru ,asa a vrut Dumnezeu sa-i incerce pe unii sau mai stiu eu care au fost motivele,cert este ca ei nu sunt vinovati,tot asa cum nici cei care au suferit accidente ulterioare si au ramas infirmi etc nu pot fi blamati.Numai ei stiu ce trag si cum le este.
Am vazut prin tarile"normale" un cult ,as putea zice,pentru acesti semeni,care sunt ajutati cu adevarat,li se creaza facilitati peste tot,au tot felul de programe,au ajutor adevarat si neconditionat etc.Am vazut trenul de mare viteza asteptand pana ce persoanele respective au fost ajutate sa urce in vagon,de catre personalul garii,cu o rampa speciala, montata urgent pentru a putea trece caruciorul cu rotile.Grija fata de acesti napastuiti mi s-a parut extraordinara ,noi am fi zis exagerata,dar asa trebuie sa fie, ca sunt putini,totusi,nu sunt o majoritate.Daca avem un copil sanatos din toate pdv,nu suntem vrednici sa-i multumim lui Dumnezeu pentru acest dar,ca destui sunt din aceia care nu au avut acest noroc.Nu vorbiti cu pacat,oameni buni,suntem in postul Craciunului,si eu sunt somer,dar as da si asa, cu draga inima, din ce am, unui asemenea napastuit.Sa fim crestini si sa nu suparam pe Cel De Sus.
Sarbatori fericite ,cu sanatate si toate cele bune de la un ardelean din Sibiu!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
alin (18 Decembrie 2011, 10:24)
Despre persoanele false cu dezabilitati
Atunci cand v-om face curatenie , v-om depune petitie pentru eliminarea si arestarea jegurilor care primesc bani din buzunarul nostru, acele persoane care nu au un handicap , dar... sunt handicapati, abia atunci putem susine drepturile celor cu adevarat handicap.
Nu am vazut nici o astfel de propunere, toti vrem bani nemunciti, dar nimeni nu starpeste acele milioane de oameni care ne fura din buzunar.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pagina 1 din 2. Pagini: 1 2