Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
image

Comentarii "Scrisoare deschisa - Taxarea cultelor", pagina 1

Facebook share
Pagina 1 din 2. Pagini: 1 2
Valerian Adam (21 Iulie 2010, 20:22)
Petitie initiata de un ungur
Petitia a fost initiata de un ungur. Nu vi se pare suspect? Care parte din Romania se vrea a fi anexata Ungariei?
Este dificil pentru domnul Nyerges a fi sincer si de aceea utilizeaza strategia pasilor marunti.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Negut Radu (26 Decembrie 2012, 23:58)
Conteaza?
Ce conteaza cine o semneaza? In Romania 7% din populatie este formata din maghiari, deci din aceasta populatie de unguri s-a intamplat ca acest domn Nyerges sa fie presedintele asociatiei. Petitia nu are nici o legatura cu nici o anexare teritoriala. Las-o moartea cu ideologia asta ingustata nationalista si gandeste-te ca banii nostri si munca noastra se duc in buzunarele clericilor in loc sa fie folositi pentru a construi un viitor pentru copiii acestei tari si pentru noi, restul oamenilor
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Ovidiu Nitan (23 Ianuarie 2013, 16:11)
Tipic
Tipic pentru crestinul clasic: e rasist, face discriminari pe baza de nationalitate si e conspirationist. Tu cate moaste pupi pe an?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
neacsu adi (13 Februarie 2014, 13:38)
comm
Mai bine ma fac gay de cat sa pup toti motii :))
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andrei Mihai (7 August 2013, 14:15)
tipic
Una din motivele pentru care suntem atat de inapoiati ca tara este ca exista oameni ca tine care in loc sa faca ceva doar fac ecou paranoiei si discriminarii. Tocmai pentru ca noi ca romani nu putem sa luam decizii si sa ne facem dreptate in propria noastra tara, asta ar trebui sa iti dea de gandit. Sa ne bucuram ca se iau astfel de atitudini, indiferent de nationalitate, religie si culoare.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Atila Nyerges (21 Iulie 2010, 22:26)
Petitie initiata de un roman
@Valerian Adam
Petitia trebuie judecata dupa merit, nu dupa etnia celui care o initiaza. Ar fi fost mai corect daca ati fi ales sa comentati documentul si nu sa incercati sa deturnati sensul lui.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Maria Dumitrescu (21 Iulie 2010, 22:30)
Petiție inițiată de un ungur și citită in diagonală de un român
Domnule Valerian Adam, am semnat petitia si o sustin cu aceeasi convingere ca a domnului Nyerges. Si pe mine nu ma puteti banui ca sunt unguroaica! :-) Parerea mea e ca ati vazut prea multe filme proaste la televizor, iesiti la aer, cititi o carte, plimbati un catel...E mai util decat sa va pierdeti timpul cu descalcirea conspiratiilor din jurul dumneavoastra.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Atila Nyerges (21 Iulie 2010, 22:42)
Petitie initiata de un roman
@Valerian Adam
Petitia se judeca dupa merit, nu dupa rezonanta etnica a numelui celui care o initiaza.
Ar fi fost mai corect sa comentati documentul in loc sa deturnati sensul initiativei.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
BIROUL DE PRESA AL PATRIARHIEI ROMANE (22 Iulie 2010, 09:47)
Când poporul e sărac, este şi Biserica săracă
Referitor la opiniile exprimate de reprezentanţii Asociaţiei Secular-Umaniste din România (ASUR) în scrisoarea Taxarea cultelor, Patriarhia Română consideră că se impun următoarele precizări:

1. Sprijinul pentru culte acordat de Guvern de la bugetul public este o consecinţă a secularizării de către stat a averilor bisericeşti în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza (1863). De atunci, unele din cheltuielile Bisericii (salarii, reparaţii, construcţii) au fost preluate de către statul român ca o compensaţie materială pentru proprietăţile preluate, aproximativ 25% din suprafaţa agricolă şi forestieră a Ţării Româneşti şi a Moldovei. Acest sprijin a continuat să fie acordat inclusiv în perioada regimului comunist tocmai datorită obligaţiei asumate de către stat în 1863. O eventuală încetare a sprijinului statului faţă de Biserica Ortodoxă Română şi alte culte ar trebui să fie urmată, în mod firesc, de o restituire a tuturor averilor bisericeşti confiscate, care, însă, între timp au fost folosite pentru împroprietărirea succesivă a populaţiei sărace. În plus, banul public oferit cultelor provine de la contribuabili care sunt în majoritate creştini ortodocşi. Este de notat şi faptul că, în bugetul de stat al Guvernului pe anul 2010, în afară de sprijinul financiar pentru salariile personalului cultelor, nu a fost alocat niciun ban pentru alte activităţi ale acestora.
2. În acelaşi timp, contribuţia la salariu de la bugetul de stat pentru preoţi (cca. 65% din salariul unui profesor de liceu, restul salariului fiind completat din fondurile proprii ale parohiei) nu se face din milă, ci reprezintă o recunoaştere a contribuţiei cultelor la viaţa societăţii româneşti. Potrivit Legii 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, “statul român recunoaşte cultelor rolul spiritual, educaţional, social-caritabil, cultural şi de parteneriat social, statutul lor de factori ai păcii sociale, precum, şi rolul important al Bisericii Ortodoxe Române şi al celorlalte Biserici şi culte recunoscute în istoria naţională a României şi în viaţa societăţii româneşti” (art. 7, alin. 1 şi 2). De aceea, pentru parohiile sărace în care, din cauza fenomenului migraţiei, bătrânii şi copiii rămaşi în parohie nu pot contribui financiar la salariul preotului, ajutorul statului este mai mare.
3. Datorită statutului juridic al cultelor ca unităţi de drept privat, dar de utilitate publică, acestea dezvoltă multe activităţi sociale, astfel încât scutirea de impozite este o necesitate. Iar această scutire este clar condiţionată de folosirea fondurilor obţinute din donaţiile credincioşilor şi din activităţi economice (producerea şi vânzarea de lumânări, calendare, carte religioasă, vin cultic şi alte obiecte bisericeşti) în scopuri bine definite, şi anume întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult (plata facturilor la curent electric, apă, gaze etc.), pentru lucrări de construcţie, de reparaţie şi de consolidare a lăcaşurilor de cult şi a clădirilor ecleziastice, pentru învăţământ, pentru furnizarea în nume propriu şi/sau în parteneriat, de servicii sociale, acreditate în condiţiile legii, pentru acţiuni specifice şi alte activităţi non-profit ale cultelor religioase, potrivit Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor. (conform Art. 15 alin.1 lit. f din Codul Fiscal)
În acest sens, îi informăm pe reprezentanţii ASUR, ca şi pe alţii cu acelaşi spirit, că situaţia din România este asemănătoare cu statutul cultelor din alte ţări europene, între care menţionăm Franţa, unde, în pofida laicităţii accentuate a statului, acesta contribuie financiar la restaurarea şi întreţinerea lăcaşurilor de cult monumente istorice, dar şi la susţinerea unor activităţi social-filantropice şi culturale ale cultelor în baza unei legi speciale. În plus, acestea nu plătesc impozitul pe clădiri. De asemenea, în alte ţări europene - Germania, Spania, Italia - autorităţile de stat sprijină activitatea cultelor prin direcţionarea unui procent din impozitul pe salarii sau pe venit spre cultele oficial recunoscute.
Cât priveşte scutirea de impozite, menţionăm că şi ONG-urile din România, inclusiv cel menţionat mai sus, beneficiază de unele reduceri de impozite.
Afirmaţia reprezentanţilor ASUR, potrivit cărora, prin măsurile guvernamentale de reducere a salariilor bugetarilor, personalul cultelor “nu a fost afectat în niciun fel, ba chiar urmează să beneficieze de măriri salariale” este o dezonorantă dezinformare a opiniei publice, un neadevăr şocant prin care se urmăreşte instigarea altor categorii socio-profesionale împotriva personalului cultelor. Reprezentanţii ASUR ascund faptul că potrivit Legii privind stabilirea unor măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar (art. 15, 1) s-a redus cu 25% cuantumul sprijinului statului pentru salarizarea personalului clerical si neclerical, acest fapt având consecinţe sociale dramatice pentru o mare parte din preoţii şi ceilalţi salariaţi neclericali care îşi desfăşoară activitatea în parohii din mediul rural, unde este foarte dificil de completat salariile din venituri proprii din cauza sărăciei, a îmbătrânirii populaţiei şi a fenomenului migraţiei.
4. Pe de altă parte, se aşteaptă ca Biserica să ajute şi mai mult pe săraci şi pe sinistraţi. Astfel, în anul de criză 2009, pentru susţinerea activităţilor social-filantropice şi sprijinirea celor asistaţi şi a sinistraţilor, în eparhiile Patriarhiei Române, s-au cheltuit aproximativ 45.000.000 lei, fonduri provenite în exclusivitate din donaţiile credincioşilor, nu din fonduri externe. În prezent, în cuprinsul Patriarhiei Române funcţionează: 394 aşezăminte social-filantropice, dintre care: 88 aşezăminte pentru copii, 89 aşezăminte pentru vârstnici, 65 de centre pentru asistenţa familiilor şi persoanelor aflate în dificultate, 92 cantine şi brutării sociale, 25 centre medico-sociale şi policlinici, 14 centre de diagnostic şi tratament pentru persoane cu nevoi speciale, 6 centre pentru persoanele fără adăpost, 4 centre pentru victimele violenţei familiale şi agresori, 2 centre pentru victimele traficului de persoane, 9 grădiniţe şi centre educaţionale etc. De serviciile şi proiectele sociale desfăşurate în eparhii (335 programe sociale), în anul 2009 au beneficiat 629.459 persoane din care: 152.270 copii, 26.324 persoane cu dizabilităţi, 333.882 persoane vârstnice şi 116.979 familii sărace etc.
La ultima şedinţă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române (6-7 iulie 2010), a fost aprobat Programul social şi pastoral în vremuri de criză economică propus de Patriarhia Română cu scopul ajutorării familiilor de vârstnici cu pensii mici, a familiilor sărace cu mulţi copii, dar cu venituri mici şi a bolnavilor săraci. Programul va fi derulat de fiecare eparhie la nivel de parohie, mănăstire, protopopiat şi centru eparhial prin intensificarea programelor sociale desfăşurate şi prin organizarea de noi cantine filantropice, colecte de alimente, îmbrăcăminte, alte produse de strictă necesitate şi bani cu scopul ajutorării categoriilor sociale defavorizate.
5. Comparaţia între cele 18 000 de biserici şi 11 000 de cabinete medicale existente în România este ridicolă, întrucât rugăciunea pentru sănătate din biserici nu se opune practicii medicale din aceste cabinete, ci se completează. În plus, multe biserici ortodoxe româneşti datează în România încă din Evul Mediu, deci cu sute de ani înainte de actualele cabinete medicale, încât nu se poate impune o egalitate numerică între acestea, în mod artificial.
În concluzie, statul român susţine activitatea cultelor întrucât recunoaşte rolul lor social important, pe care, însă, unele ONG-uri cu atitudine ostilă Bisericii nu pot să-l aprecieze obiectiv şi integral, simţindu-se deranjate de faptul că populaţia este foarte ataşată de Biserică, ea fiind factor de stabilitate şi speranţă, mai ales în vremuri grele. Întrucât Biserica Ortodoxă Română este ajutată în primul rând de popor, când acesta e sărac, este şi Biserica săracă.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Negut Radu (27 Decembrie 2012, 00:08)
Si totusi...
Vreau totusi sa las un mesaj Patriarhiei Romane:

Desi BOR a reprezentat o parte importanta in viata multor romani, raman la concluzia ca religia ar trebui sa ramana la nivel de familie si nu ar trebui continuate unele actiuni discriminatoare fata de cultele minoritare (nu acuz oficialii BOR pentru aceste actiuni, ci unele persoane cu care am avut de a face in viata mea).
Conform dogmelor traditionale ale crestinismului timpuriu, un bun crestin ar trebui sa duca o viata modesta si sa-si imparta banii si cu cei care au nevoie de ei. Cum pot fii reprezentantii bisrericii astfel de crestini, cand aprobati construirea unei catedrale uriase, poleita cu kilograme de aur, avand in vedere starea economica precara a populatiei tarii acesteia.
Daca vreti sa dati cu adevarat un exemplu crestinilor romani, ati putea, voi, dragi clerici sa investiti o parte din averile voastre pentru binele societatii, cum ar fi construirea de scoli, spitale si infiintarea de programe pt ajutorarea copiilor si oamenilor aflati in nevoie. Sunt sigur ca banii dati pe Mercedes-Benz si pe pocalele de aur pot fi folositi mai cu folos in aceste actiuni.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Paul (24 Ianuarie 2013, 02:23)
Re: Si totusi...
Sunt perfect de acord Negut Radu! Si referitor la comunicatul de mai sus al Patriarhiei Romane, observ cateve lucruri la care as dori sa adaug cate ceva: 1. suma mentionata mai sus ca fiind folosita pentru activitati de sprijinire a celor asistati si a sinistratilor in valoare de 45 000 000 RON este cel putin hilara. Atat timp cat din calculele initiale reiese faptul ca cel mai probabil costurile constructiei catedralei mantuirii neamului este de 600 000 000 euro (asta inseamna aproximativ 2,6 MILIARDE RON) putem sa ne facem o idee referitor la destinatia fondurilor pe care le gestioneaza patriarhia romana. In urma unui calcul simplu, constatam ca doar pentru o catedrala, fondurile alocate sunt de 57,7 ori mai mari decat pentru sprijin umanitar.
2. Reprezentantul patriarhiei a mai folosit de asemenea puterea exemplului altor tari din Europa pentru a motiva scutirea taxelor pentru cladiri. Desi realizez ca acel comment a fost postat in anul 2010, tin sa precizez ca prim ministrul italian Mario Monti a schimbat legea taxarii proprietatilor cultelor in 2012. Astfel, daca pana in acel moment singurele cladiri din proprietatea cultelor ce erau taxate erau cele in care se desfasurau exclusiv activitati economice, noua lege impune faptul ca cladirile in care se desfasoara ORICE activitate economica sa fie impozitate. Deci, vedeti dumneavoastra, desi biserica este cea mai reticenta entitate la schimbare din istoria omenirii, in tarile dezvoltate si chiar cu adanci radacini crestine lucrurile se schimba. Acelasi exemplu putem sa vedem si in Grecia (ca sa nu se poata spune ca vorbesc doar de catolicism), unde au fost descoperite delapidari de fonduri in cuantum de sute de milioane de euro facute de inalti prelati.
3. A fost facuta o asemanare cu ONG-urile, care dupa limbajul reprezentatului patriarhiei poate fi numita RIDICOLA. Pentru cei care nu stiu foarte bine acest subiect, aici vizandu-l si pe stimabilul mai devreme mentionat, in Romania la fel ca in orice tara civilizata si democratica, un ONG este obligat sa se supuna gestionarii contabile si actiunilor de audit. Acest lucru nu este aplicabil si bisericii sau cultelor. Un ONG este obligat sa faca dovada surselor tuturor veniturilor alaturi de actele doveditoare a tuturor cheltuielilor pentru a se stabili daca intradevar sunt non-profit. Pai, cum puteti dumneavoastra alatura biserica unui ONG, atat timp cat in prima nu exista nici un fel de contabilizare a surselor de venit sau a cheltuielilor. In anii in care mi-a fost dat sa traiesc pe acest pamant, eu nu am vazut sau auzit de vreo biserica sau institutie bisericeasca ce taie chitanta sau prezinta orice fel de dovada asupra unei donatii facute. Imaginativa cat de corect ar fi ca legile ce se aplica oricarui ONG sa se aplice si pentru biserica (de oricare ar fi aceasta).
4. Ma uimeste de cat de multa lipsa de respect fata de populatia acestei tari ati dat dovada prin invocarea faptului ca biserica primeste bani de la guvern pentru faptul ca o mare parte a proprietatilor imobiliare, in speta terenuri, a fost confiscata de Alexandru Ioan Cuza pentru.... atentie... a le da oamenilor de rand ce abia se descurcau sa puna paine pe masa pentru familiile lor. Acea reforma agrara a fost un moment de extrema importanta in dezvoltarea tarii noastre din punct de vedere economic si al nivelului de trai. In acest caz, nu considerati ca am putea spune ca din cauza faptului ca biserica, detinatoarea a 75% din suprafata tarii ce reiese din documentele istorice, nu dorea sa renunte la aceasta imensa suprafata sau macar a unei parti din ele pentru sprijinirea nivelului de trai si conditiilor de viata a populatiei, aceasta de fapt reprezenta de fapt o mare piedica in abolirea foametei si formelor de sclavie de la acea vreme? Iar daca dogma crestina mentioneaza ca nu avutia este importanta pentru viata spirituala si iertarea de pacate, atunci de ce tine mortis atat de mult sa nu piarda din bunurile mobile si imobile in proprietatea sa, ba chiar aduce aminte din istorie. Daca vreti sa vorbiti despre istorie, atunci biserica ar trebui de fapt sa restituie acele terenuri si cladiri ce au fost primite de la diversi conducatori si domni, voievozi etc ai acestei tari pentru sprijinul in controlul maselor. Daca acest lucru s-ar intampla dragii mei, abia atunci ati putea sa amintiti faptul ca biserica a pierdut terenuri pe vremea lui Cuza. De altfel, terenurile primite de la acei domnitori de unde credeti ca au provenit? Nu s-a adaugat suprafata acestei tari din neant, ci tot de la tarani au fost luate.
5. Si haideti sa va mai dau si un exemplu din ziua de astazi, ca sa nu se poata spune ca traim in trecut: biserica si-a facut banca sau IFN, cum vreti dumneavoastra sa-i spuneti prin care ofera credite populatiei contra unei dobanzi. Deci, luam bani din "donatii" si ii folosim sa facem profituri prin creditarea populatiei, firmelor, titluri de stat, etc. Sunt foarte curios cum va fi cand banca patriarhiei ar trebui sa execute silit o familie din propria casa pentru ca nu si-a mai permis sa plateasca creditele si dobanzile. In acelasi context, haideti sa va dau un exemplu tragico-comic: in Iasi, capitala moldovei a fost facut un nou mall. Ce-i drept este foarte frumos, dar putini sunt oamenii care stiu din ce bani a fost finantata constructia acelui mall. Dezvoltatorul a obtinut un credit bancar ce a fost garantat de nimeni altcineva decat Arhiepiscopia Iasilor. Atunci, stimati clerici cum puteti dumneavoastra sa ne explicati noua acest lucru. Si cand spun asta o spun ferm, deoarece sunt unul din cetatenii aceste tari care platesc taxele din care dumneavoastra sunteti platiti si din care construiti biserici dupa biserici.

In afara de manastirile unde gasesti oameni cu adevarat dedicati, religiile au devenit un exemplu de opulenta cu caracter jignitor asupra celor nevoiasi, niste brokeri de credite si investitori imobiliare neplatitori de taxe si impozite.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Ioana (24 Februarie 2013, 22:23)
PENIBIL!!!!!!!!
Nu vi se pare penibil??? IN primul rand, biserica si oamenii ei nu au fost niciodata saraci, mintiti cu nerusinare, hotilor!!! Faptul ca va bazati pe ce a fost acum 150 ani, timp in care va asigur ca banii pe averile confiscate au fost restituiti inzecit, atat de stat cat si de enoriasi. Parca biserica trebuia sa fie un locas smerit bla bla dupa ceea ce promoveaza religia pe care o reprezinta, dar voi faceti biserici poleite cu aur si oamenii mor de foame la portile lor!!! Sustineti ca vi se restituie ce e al vostru de drept, dar daca ar fi dupa mine, tuturor celor din teapa bisericeasca ar trebui sa li se confiste averile facute numai noi stim cum. Asa ca ar fi cazul sa incetati cu invocarea faptelor istorice in avantajul vostru! Nu tine! e penibil ce se intampla si repet, daca ar fi dupa mine toti at da din buzurnar in loc sa cereti!! RUSINE!!!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
godless1859 (22 Iulie 2010, 10:09)
Minciuni sfruntate
Salarizarea personalului clerical pentru ce, pentru inselaciune in masa? Voi popii vindeti numai minciuni la pachet si aenintati oamenii cu torturi si cu Iadul:

Toate "serviciile" prestate de popi - botez, căsătorie religioasă, înmormântare, pomeni, draci, laci şi crocolaci presupun pentru platnicul creştin răsplata după moarte.

Numai şi numai după moarte, niciodată în timpul vieţii. În timpul vieţii suferinţa (mai ales aia provocată de sărăcie) e o virtute creştină care îţi va aduce mari bogăţii (bineînţeles, tot după moarte).

Dacă le dai bani - nu mai arzi în Iad (după ce mori).
Dacă le dai bani - o să bei bere cu Cristos în Rai şi o să poţi să-l slăveşti pe Dumnezeu, pe care nu l-ai mai putea slăvi dacă ai fi torturat la cazanul cu smoală pentru eternitate (după moarte) - ceea ce este foarte probabil să se întâmple, în cazul în care rudele tale nu le dau bani popilor ca să te înmormânteze cu o slujbă magico-religioasă prin invocarea la modul sclavagist al tiranului absolut:

- Iarta-ne Doamne!
- Miluieşte-ne Doamne!
- Iartă-l pe robul tău Paraschiv...
- Suntem toţi robii tăi - sclavii lui Dumnezeu...
- Apără-ne şi de dracu' că noi nu putem s-o facem, suntem vai de mama noastră fără tine, stăpânule de sclavi care eşti.
- Suntem toţi nişte nimicuri în faţa ta, la fel cum şi tu eşti un nimic în faţa ateilor nenorociţi care trebuie omorâţi cu pietre deoarece fac mişto de tine, Doamneeee...

O viaţă de creştin - o viaţă de achiziţie a serviciilor de care nu o să beneficiezi decât după moarte.

Până şi vrăjitorii, astrologii, ghicitorii în creieri de coropişniţe, comersanţii de piei de cloşcă, vânzătorii de cimpoaie din piele de ţanţar, vânătorii de fantome şi bioenergeticienii telepaţi şi urinoterapeuţi au decenţa să pretindă că rezultatul teoriilor lor pseudoştiinţifico-fantastice o să producă un rezultat în realitate.

Dintre toate speciile de şarlatanie şi escrocherie, cea mai ţicnită şi mai obscenă este aceea care pretinde că trebuie să plăteşti pentru ceva ce nu vei vedea niciodată
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
godless1859 (22 Iulie 2010, 10:40)
Rugaciunea?
"5. Comparaţia între cele 18 000 de biserici şi 11 000 de cabinete medicale existente în România este ridicolă, întrucât rugăciunea pentru sănătate din biserici nu se opune practicii medicale din aceste cabinete, ci se completează. În plus, multe biserici ortodoxe româneşti datează în România încă din Evul Mediu"

Rugaciunea ajuta sistemul medical? Mah voi pe ce lume traiti? Ridicoli sunteti voi! De ce nu va rugati la dumnezeu sa va dea o masina a timpului ca sa va transportati toti in Evul Mediu, atunci cand erati imparati peste popor? rugati-va, cine stie poate functioneaza.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Radu David (22 Iulie 2010, 11:56)
averile bisericii
Mai sus este comunicatul BOR cu privire la averile bisericii secularizate de Alexandru Ioan Cuza. Pe langa faptul ca acel eveniment a insemnat trecerea Romaniei la perioada moderna a istoriei, mare parte din averile de atunci ale bisericii au fost retrocedate, si ma refer aici la terenuri si paduri; sute de mii de hectare. Poate Bor vrea si retrocedarea iobagilor si taranilor serbi care lucrau pe pamanturile bisericii. Asta ca sa nu mai vorbesc de afacerile pe care le are biserica prin sutele de firme pe care le detine in diverse domenii si nici despre banii obtinuti din exploatarea terenurilor si taierea padurilor pe care statul le-a retrocedat. Asa ca mai usor, parinte, cu saracia bisericii, da ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Gabriel Toma (22 Iulie 2010, 12:07)
Referitor la salariile clericilor
Reprezentantul Patriarhiei spune ca salariile au fost micsorate cu 25%. Cum ramane insa cu marirea de 70% efectuata in 2008? Cum ramane cu marirea de anul asta, dinaintea Pastelui, cand criza afecta pe toata lumea, dar tot s-au gasit bani pentru salariile popilor? Astea nu intra la calcul, nu?
Spuneti ca ati ajutat sinistratii, dar recunoasteti ca totul s-a facut DIN BANII ENORIASILOR. Averea BOR a ramas intacta. Si cum ramane cu Catedrala Mantuirii? Spuneti ca daca poporul e sarac si biserica e saraca. Unde e saracia cand voi aveti planuri faraonice? Romanii isi vand casele ca nu mai au cum sa plateasca darile la stat si voi construiti biserica dupa biserica. Unde e saracia voastra? Unde e umilinta pe care o propavaduiti? Aveti trust de presa, mai ceva ca moguli, Preafericitul are un salariu egal cu al Primului Ministru, aveti o organizare demna de o corporatie multinationala si ne vorbiti noua de saracie. Sa ne scuzati daca nu va credem!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Gabriel Toma (22 Iulie 2010, 12:13)
Averile bisericii
Cititi va rog comentariul lui Radu David. Foarte bine zis. Adica statul roman ofera compensatii BOR pentru cel mai bun lucru pe care l-a facut Cuza. De unde avea biserica atatea averi? Nu cumva erau furate de la taranii care munceau pamantul? De la cei chinuiti in viata asta si pacaliti cu promosiunea vietii vesnice? Si averile de acum, de unde le are biserica? Au picat din pom?
Voi va auziti vorbind, domnilor de la patriarhie? Cuvinte precum averi, proprietate, bani - nu fac cinste religiei crestin-ortodoxe. De asta sunt zeci de credinciosi printre semnatarii petitiei, pentru ca ati uitat sa mai cititi Biblia, ati uitat de invataturile lui Iisus si ati ramas cu dorinta de imbogatire.
Va invit sa ma contraziceti - faceti publice registrele, sa vedem si noi cati bani ati primit de la stat anul asta, cati bani ati cerut de la credinciosi (sa nu ne ascundem dupa deget, stim cu totii ca preotii cer o taxa anuala), cati bani ati obtinut din activitatile comerciale. Lucrurile astea nu se fac niciodata publice, de ce oare?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Liliana Voicu (23 Iulie 2010, 07:34)
Petitie initiata de o asociatie romaneasca
@Valeriu Adam
Sunt vicepresedinte si membru fondator ASUR, si, din intamplare, de etnie romana (ca majoritatea membrilor ASUR). Precizez ca petitia este o initiativa a intregului colectiv ASUR, textul fiind elaborat in comun si semnat de presedinte in numele intregii asociatii, asa cum este procedura obisnuita in orice organizatie. Acuzatia ne atinge in consecinta pe toti. Cum insa ea nu contine nici un argument, in afara etniei presedintelui, irelevanta in context, nu avem... ce combate.
E trist ca in Romania de azi se poate face un asemenea atac, fara nici o legatura cu continutul unei petitii care trateaza o tema deosebit de importanta pentru intreaga populatie.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ac/dc (7 Decembrie 2014, 22:09)
felicitari domnilor
apreciez sincer ca vreti sa faceti ceva ptr.trezirea neamului.B.o.r.se crede buricul pamantului si incepe sa sufere cand adevarul este spus in gura mare si se raspandeste printre oameni.Beleaua este ca nu stiu unde vrea sa ajunga bor ca tot scolarizeaza popi,si face biserici pe banii oamenilor,de o bsa aibe fiecare scara de bloc cate o biserica,2popi,3dascali,5tarcovnici,clopotari,lumanarari,paracliseri,etc si alte dracarii
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ASUR (24 Iulie 2010, 18:38)
Răspunsul ASUR la observaţiile Biroului de Presă al Patriarhiei Române
Aproape invariabil, de câte ori revine în actualitate subiectul finanţării cultelor de către stat, BOR face referinţă la o aşa zisă “obligaţie” a statului de a întreţine biserica ortodoxă, obligaţie care ar fi izvorâtă din Legea de secularizare a averilor mânăstireşti din 1863. Fără a se dori intrarea într-o dispută de ordin istoric trebuie avut în vedere că:
• în urma secularizării mânăstirilor închinate (adică subordonate Patriarhiilor de Constantinopol, Ierusalim, Antiohia şi Alexandria, mânăstirilor de la Muntele Athos etc.) Statul Roman a propus acordarea unei despăgubiri semnificative ca valoare (82 milioane lei, ofertă crescută ulterior la 102 milioane şi apoi la 150 milioane lei); toate ofertele au fost respinse de ierarhii greci, în speranţa obţinerii unei sume şi mai mari în urma presiunilor efectuate de marile puteri. După câţiva ani de negocieri fără rezultat, Camera Depuţatilor a declarat problema închisă. Astfel, “cei ce se scumpiseră pierdură totul” (Constantin C. Giurescu şi Dinu C. Giurescu; “Istoria Românilor”)

Pentru a ne face o idee de imensitatea sumei, 150 de milioane de lei reprezenta bugetul pe un an de zile al României din acea perioadă. Ca să avem un termen de comparaţie, chiar dacă aproximativ, bugetul Romaniei pe 2010 se cifrează la cca. 45 miliarde de euro!
• decizia de secularizare a averilor mânăstireşti a fost determinată în parte şi de refuzul constant, timp de zeci de ani, al ierarhilor de a se achita datoriile către Stat. În 1863 aceste datorii ajunseseră la aproape 29 milioane de lei.
• după secularizare, prin legea reformei agrare din 1864, pe lângă ţărani au fost împroprietarite şi bisericile, fiecare primind aproape 9 ha de pământ. Tot ca să avem un termen de comparaţie, ţăranii pălmaşi, cei care reprezentau marea masă, au primit fiecare ceva mai puţin de 4 ha.
• în bugetul statului s-au prevăzut fonduri pentru sprijinirea aşa-numitelor “biserici de stat” – biserici care aparţinuseră de mânăstirile închinate. În 1867 erau 185 de biserici cu 238 de preoţi. Să ne reamintim că în 2010 bugetul Statului Român finanţează 16.602 posturi de preoţi şi alte 18.951 posturi pentru personalul neclerical
• după 1989 BOR a recăpătat prin retrocedare sute de mii de hectare de teren agricol şi păduri, imobile şi alte bunuri, cazul Mitropoliei Moldovei fiind unul reprezentativ
• după 1989 BOR a căpătat de la Stat, în folosinţă gratuită sau în proprietate, nenumărate terenuri şi imobile, plus un monopol pe comercializarea anumitor articole.


Tot în contextul secularizării averilor mânăstireşti, se face afirmaţia că “o eventuală încetare a sprijinului statului faţă de Biserica Ortodoxă Română şi alte culte ar trebui să fie urmată, în mod firesc, de o restituire a tuturor averilor bisericeşti confiscate”.
Tot în mod firesc ne întrebăm dacă urmaşii iobagilor şi robilor de pe moşiile mânăstireşti ar trebui să solicite daune morale pentru exploatarea la care au fost supuşi strămoşii lor!?!

Biroul de presă al Patriarhiei BOR susţine că “în bugetul de stat al Guvernului pe anul 2010, în afară de sprijinul financiar pentru salariile personalului cultelor, nu a fost alocat niciun ban pentru alte activităţi ale acestora”. Autorul acestei afirmaţii pare să nu cunoască prevederile unor acte normative precum:
• HG 214/17.03.2010: Transmiterea unui teren aflat în proprietatea publică a statului în folosinţă gratuită a Mânăstirii Putna din cadrul Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor
• HG 263/31.03.2010: Suplimentarea bugetului Secretariatului General al Guvernului pe anul 2010 din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, cu suma de 2,15 milioane lei pentru Secretariatul de Stat pentru Culte, şi alocarea acesteia Episcopiei Caransebeşului în vederea finalizării construcţiei Catedralei Episcopale din Caransebeş
• HG 417/28.04.2010: Suplimentarea bugetului Secretariatului General al Guvernului, din fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru Secretariatul de Stat pentru Culte, cu alte 18,569 milioane lei
În plus, Biroul de presă al Patriarhiei nu aminteşte că, pe lângă fondurile primite de la bugetul de stat, cultele primesc, sub diferite forme, finanţări de la bugetele judeţene şi locale (cum ar fi cazul CJ Bistriţa-Năsăud, care a aprobat construirea unei cruci de aproximativ 13 miliarde de lei vechi, bani proveniţi din fonduri publice), donaţii de la instituţiile publice (un caz recent priveşte BNR, de exemplu), donaţii de la companiile cu capital majoritar de stat etc.

În ceea ce priveşte fiscalizarea şi impozitarea activităţilor comerciale, Biroul de presă al Patriarhiei BOR pare să ignore un lucru ştiut de oricine a avut nevoie de oficierea unui botez, a unei căsătorii sau a unei înmormântări: preoţii care oficiază astfel de ceremonii percep sume considerabile fără a emite nici un fel de document fiscal sau, în cel mai bun caz, eliberând o chitanţă pe o sumă modică. Nenumărate cazuri au fost prezentate în presă. În opinia asociaţiei noastre aceste activităţi comerciale trebuie reglementate din punct de vedere fiscal.

În privinţa discriminării dintre personalul cultelor (clerical şi ne-clerical) şi alte categorii de bugetari, suntem acuzaţi de către Biroul de presă al Patriarhiei BOR de “o dezonorantă dezinformare a opiniei publice” prin menţionarea unui “neadevăr şocant prin care se urmăreşte instigarea altor categorii socio-profesionale împotriva personalului cultelor” şi se invocă art. 15 par. 1 din Legea 118/30.06.2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar (în realitate este vorba de art. 13 par. a). Practic, se face referire la faptul că salariile personalului clerical şi ne-clerical au fost reduse cu 25%, la fel ca în cazul tuturor celorlalţi bugetari.

Prezentarea acestui fapt este scoasă din context. Persoana care a redactat comunicatul Biroului de presă al Patriarhiei BOR omite să precizeze că:
• prevederile legii 118 sunt temporare; reducerea de 25% se aplică pentru doar şase luni, pâna la 31.12.2010
• în timp ce în perioada 2010 – 2011, conform declaraţiilor guvernamentale, se vor disponibiliza cca. 100.000 de bugetari, fie ei profesori, cercetători, medici, politişti etc., clerul şi personalul neclerical sunt protejaţi prin prevederile legii salarizării unitare (330/2009), lege care prevede că din bugetul central şi al administraţiilor locale se vor finanţa un număr fix de posturi clericale şi ne-clericale (35.553 în total; cu posibilitate de suplimentare!)
În acest context este interesant de remarcat că în Anexa XII, art. 8 par. 2 din sus-menţionata lege se prevede explicit că “Numărul de posturi pentru personalul clerical se poate majora anual (s.n.) prin legea bugetului de stat.”. Nicăieri nu se menţionează că acest număr ar putea fi şi micşorat!

Tot Biroul de presă al Patriarhiei BOR mai afirmă şi că “în anul de criză 2009, pentru susţinerea activităţilor social-filantropice şi sprijinirea celor asistaţi şi a sinistraţilor, în eparhiile Patriarhiei Române, s-au cheltuit aproximativ 45.000.000 lei, fonduri provenite în exclusivitate din donaţiile credincioşilor [s.n.], nu din fonduri externe. […] De serviciile şi proiectele sociale desfăşurate în eparhii (335 programe sociale), în anul 2009 au beneficiat 629.459 persoane”.

Avem două comentarii:
1. Preocuparea BOR pentru domeniul filantropic şi social nu poate decât să ne bucure. Însă remarcăm cu tristeţe faptul că până şi acţiunile filantropice ale BOR sunt finanţate din contribuţiile terţilor (credincioşii ortodocşi) şi nu din resursele interne ale BOR sau din veniturile rezultate în urma numeroaselor activităţi comerciale ale bisericii.
2. Făcând un calcul, rezultă că, în medie, fiecare persoană sprijinită a beneficiat de un ajutor în valoare de ceva mai puţin de 6 lei pe lună! Chiar dacă orice ajutor, cât de mic, este bine-venit, nu putem să nu ne întrebăm de impactul unor astfel de măsuri.

Comparaţia dintre numărul de biserici (cca. 18.000) şi cel al cabinetelor medicale de familie (cca. 11.000) este perfect justificată în contextul în care finanţarea primelor impietează asupra finanţării celor din urmă.
Bugetul Statului nu este nelimitat; alocarea de resurse într-o direcţie afectează direct şi imediat alte domenii.

Afirmaţiile din paragraful final al comentariului Biroului de presă BOR conţin acuzaţii nejustificate şi defăimătoare, care nu au nici o bază reală. ASUR recunoaşte importanţa tuturor cultelor şi apără dreptul constituţional al persoanelor de a-şi exercita libertatea fundamentală de conştiinţă şi de religie. Propunerea noastră priveşte doar taxarea activităţilor economice ale cultelor, conform principiului „nimeni nu este mai presus de lege” şi doreşte ca utilizarea fondurilor publice să fie strict reglementată pe baza unei definiţii a necesităţilor legate de practica de cult şi, desigur, perfect transparentă.


Asociația Secular-Umanistă din România
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
VALENTIN MOTA (27 Iulie 2010, 23:29)
Nu mai stiti ce sa impozitati !
E trist ca in loc sa se gaseasca solutii pentru adevarata economie subterana.se cauta astfel de gainarii ieftine!Despre complexele Europa,Flora s.a. care fac afaceri grele la negru nu se spune nimic! E adevarat ca sunt si unele scapari in cadrul cultelor,dar atitudinea mi se pare penibila!Cu ce bani sunt platiti cei de la ASUR,de unde sunt fondurile pentru salarii si ce impozite platesc ei? Ce produc ei pentru societate?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
mikka_elle (2 August 2010, 16:51)
Nationalism=fanatism
De ce nu sunt surprinsa? Fiindca presedintele organizatiei e ungur inseamna ca e o mare conspiratie impotriva romanilor!
Oameni buni, trezi-ti-va, nici fanatismul religios si nici nationalismul orb nu vor ajuta Romania, ci mai degraba folosirea liberala a bunului simt si a gandirii critice.
Ce daca e ungur domnul? Ia sa intorc problema si sa intreb pe toata lumea de ce nu s-a gandit un roman sa promoveze ideile seculare si umaniste - sa fie cumva ca sunt prea obositi dupa utrenie si vecernie?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Sfântu' Sisoe (3 August 2010, 01:10)
Statul de drept presupune "normalitate"
Şi pentru că statul de drept presupune normalitate, iată cum ar trebui să stea lucrurile:
-BOR să nu ceară bani pentru secularizarea din timpul lui Cuza fiindcă acesta asecularizat averile "străine;
-BOR să nu ceară bani pentru secularizarea din timpul lui Cuza fiindcă şi noi am avut în istorie strămoşi iobagi, şerbi pe moşiile bisericeşti care au muncit => noi să primim despăgubiri pentru munca lor prestată;
-BOR să nu ceară bani pentru secularizarea din timpul lui Cuza fiindcă noi suntem cetăţeni contribuabili care nu ne facem vinovaţi de vicisitudinile istoriei;
-STAT = BANI PUBLICI = BANII MEI = banii tuturor, catolici, musulmani, evrei, atei, etc.;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea filierei politice; banii nu mai sunt dirijaţi de politicieni corupţi;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea filierei politice; banii nu mai sunt dirijaţi către preoţii care se înţeleg cu puterea; astfel preoţii parohi apolitici nu mai sunt discriminaţi;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea filierei politice şi la contribuţia directă a enoriaşului, care donează ÎN CUNOŞTINŢĂ DE CAUZĂ;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea şpăgilor prin care sunt atribuite parohiile => vor deveni preoţi doar cei iubiţi de oameni, care îşi respectă menirea;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea şpăgilor din Seminariile Teologice => vor deveni preoţi şi cei fără posibilităţi materiale extraordinare;
-eliminarea finanţării de stat duce la eliminarea CHELTUIRII A 50 MIL RON pe timp de criză => vor fi bani publici pentru sectoare ca asistenţa medicală, educaţie, asistenţă socială, etc.

"Făţarnicilor, bine a proorocit despre voi Isaia, când a zis: "Poporul acesta Mă cinsteşte cu buzele, dar inima lor este departe de Mine. Povăţuitor celor fără de minte, învăţător celor nevârstnici, având în lege dreptarul cunoştiinţei şi al adevărului, Deci tu, cel care înveţi pe altul, pe tine însuţi nu te înveţi? Tu cel care propovăduieşti: Să nu furi - şi tu furi? Tu, care te lauzi cu legea, Îl necinsteşti pe Dumnezeu, prin călcarea legii?

...si le zicea în învăţătura Sa: Luaţi seama la cărturari cărora le place să se plimbe în haine lungi şi să li se plece lumea în pieţe,Şi să stea în băncile dintâi în sinagogi şi să stea în capul mesei la ospeţe,Ei, care secătuiesc casele văduvelor şi de ochii lumii se roagă îndelung, îşi vor lua mai multă osândă.

...AMIN !!!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Mircea (4 August 2010, 00:43)
ASUR sau RUSA sa se autoimpoziteze (mental)
Ideea de secularizare este de culoare NEAGRA la fel ca si initiatorii acestei ”petitii”.
E pacat ca democratia (de fapt asa zisa democratie) permite existenta si manifestarea oricaror ”societati sau asociatii” formate din cei 2% care nu s-au declarat ca si crestini, la recensamant.
Democratia nu ar trebui sa insemne ”vorbeste fiecare despre ce are chef / trezindu-se in vorba” fara sa inteleaga nimic.
Nu conteaza ca semneaza un cetatean roman-ungur, sau rom sau de ce nationalitate ar fi. Conteaza ca nu vrem sa auzim aberatii.
Cine nu intelege, sa stea ”in banca lui”, sa invete (uneori nu ii este de ajuns nici o viata intreaga) si sa nu mai umple paginile cu aberatiuni.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
costi (4 August 2010, 18:59)
stop parazitilor
Unde ati fost pana acum ?Eu nu mai vreau sa fiu jecmanit de institutiile clericale. Ce puteti face in acest sens? Am vazut pe evz. ca nu mai pot posta la articolul cu biserica, si-a bagat BOR coada?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Petru Rares (5 August 2010, 13:20)
Biserica si banii
In satul Victoria, comuna Hlipiceni, judetul Botosani, preotul din sat nu oficiaza slujba de inmormantare fara 500 RON. Vi se pare putin? Au fost cazuri de persoane sarace pentru care s-a facut cheta pentru a nu ramane omul neingropat. Oare sumele acestea sunt declarate undeva?
Daca nu credeti ce spun, mergeti si verificati!
Este incredibil ce tupeu au unii preoti.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Petru Rares (5 August 2010, 13:28)
O alta propunere
As avea o alta propunere: bisericile sa fie scutite de plata taxelor daca au in administrare camine de orfani sau camine de batrani cu un nr minim de locuri (sa zicem 20-30.
Bisericile ar putea astfel sa ia de pe umerii statului o parte a cheltuielilor sociale cu astfel de persoane defavorizate.
Sanatate la toata lumea!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
fanel (5 August 2010, 13:47)
taxare?
Nu cred ca o taxare rezolva problema.Ar fi bine daca s-ar gasi o solutie ca macar o parte din averile acumaulate de slujitorii cultelor sa se intoarca la cei care au nevoie de sustinere.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Florin Stoica (5 August 2010, 20:47)
N-are nici o importanta cine a initiat-o
Bine ca a facut-o totusi cineva ...
Si daca o initia un indian tot o semnam !
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Uneek (6 August 2010, 12:39)
Biserica - Prostitutie masculina
Intamplarea de sambata!
Ducem lungi dispute cu femeia de servici in fata bisericii care ne forta sa intersectam nunta noastra cu cea dinainte in fata altarului, na, lipsa timpului si poate un preot grabit sa se roage si acasa... in fine... intram. La cererea mirelui invitatii sa intre primii si sa se aseze in stanga si dreapta altarului, American style, suntem mustrati si de preotul slujitor de Dumnezeu pentru acest stil nou, neortodox si lipsa de organizare. Intra toata lumea in biserica, se lasa linistea...Cateva secunde dupa preotul tine sa ne aminteasca ca aici este LOCUL LUI DUMNEZEU si ca ar vrea liniste deplina si telefoanele pe "OFF" pe durata ceremoniei. Observ ca unii se conformeaza si incepem...nu trec 2 minute si preotul care citea inflacarat din Biblie despre casatorie si iubire este oprit de Nokia Tune'ul unui telefon...ne uitam unii la altii, ne intrebam care incalca legile bisericii dupa care preotul care tinea cartea in mana dreapta infige mana stanga prin straiele sale sfinte si isi inchide telefonul...Ne'am uitat multi unii la altii si am zambit iar amar...ca de fiecare data cand intru in casa lui Dumnezeu aici in Romania...pacat ca hotii astia nu ne'au zis ca nici Dumnezeu nu mai trece cand vede toate astea....
Noi nu avem nevoie de intermediari si prostituate cu Dumnezeu! Asta face biserica, prostitutie...Promite c'o sa te manace raiul daca bagi ceva in buzunarele lor cat sacii....

Of, hotilor si ****** ce sunteti....
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Claudiu Tudor (7 August 2010, 01:16)
Si daca...
Omg, bine ca sunt prea putini chinezi in Romania. Ce teorii conspirationiste ar fi iesit daca un chinez ar fi lansat petitia. Parca aud: Romania va fi invadata de chinezi. Romania va avea soarta Tibetului. Chinezii vor sa ne impuna consumul de pisici prin semnarea unei petitii.
Domnu' Valerian Adam, daca un ungur v-ar trage de pe strada sa nu dea masina peste dumneavoastra, oare ce ar insemna chestia asta? Ia bagati ceva.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Mihai Dragan (8 August 2010, 13:13)
0 parere!
Nu sunt de acord cu impozitatrea lacasului de cult,terenul aferent acestuia,a obiectelor de cult produse de culte! Nu sunt ,insa, de acord cu salariile fabuloase ale ierarhilor ,staretilor,protopopilor,consilierilor sau inspectorilor eparhiali! Personalul clerical care lucreaza in administratiile bisericesti are doua salarii,si de la parohie si de la centrul eparhial! Fiecare parohie plateste sume fabuloase pentru ziare ,reviste,radio-tv ale patriarhiei! Deci sunt bani pentru astea! O parte din banii de la stat pt ajutorul la salariul clericilor este oprit ilegal de Centrele eparhiale!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
O intrebare! (8 August 2010, 13:18)
Mihai Dragan
Unde aveti sediul sau un nr de telefon,pt a va putea da unele informatii despre coruptia din BOR cu banii publici!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Lia Voinea (22 Februarie 2013, 23:07)
De ce?
Vroiam sa va intreb, d-le Mihai Dragan, de ce nu faceti public tot ceea ce stiti? Ar fi mult mai convingator. De ce doar prin telefon?

Dar apoi mi-am amintit ca de mii de ani, cele mai mari atrocitati, furturi si crime au fost infaptuite de biserica si fanaticii ei. Oameni nevinovati au fost arsi pe rug, femei, copii, tineri... pt biserica nu a contat niciodata cine moare! A contat sa inspaimante, sa ameninte, sa impuna, sa domine, sa ucida fara mila pe cei ce i se opun.
Chiar si azi fac acest lucru, prin intermediul fanaticilor.

Asadar, vad ca au trecut mai bine de 2 ani jumate de cand ati scris aici, insa la noi nu a ajuns nimic. Ceea ce stiti ar trebui sa ajunga nu doar pe internet, domnule, ci pe toate posturile tv, unde se uita si oamenii simpli.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Monica (8 August 2010, 22:53)
Un raspuns :)
Mihai, ne poti scrie pe pr[at]asur[.]ro si iti raspundem in cel mai scurt timp posibil. Multumim pentru sustinere si asteptam cu interes informatiile.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Mihai Dragan (8 August 2010, 23:01)
SIGUR
Nu ma pricep foarte bine la calculator,dar am sa apelez la un prieten si va voi scrie! Va spune unul din sistemul BOR-ului! Sunt lucruri incredibile care se petrec acolo!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Costacke Gigel (13 August 2010, 00:44)
Prostia numita ASUR
Voi cu petitia vostra ne puteti spune cati bani ati primit din afara pentru gestul vostru antiromanesc. Mercenarii nici macar statutul de tradatori nu-l au. Vai de capul vostru...cine v-a platit ? Oculta sau adventistii ?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ASUR (13 August 2010, 06:17)
Raspuns ASUR
@ Costacke Gigel
Acest comentariu nu e decat un act de lasitate al cuiva ce nu are argumente pentru a combate ideile si atunci arunca cu noroi in cei ce l-au scris, din umbra anonima a Internet-ului.
Afirmatii grave ca acestea lezeaza insa imaginea organizatiei si a membrilor sai si pot avea drept consecinta actionarea in justitie a autorului pentru defaimare - identitatea este mai greu de stabilit, dar nu imposibil.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ASUR (13 August 2010, 16:38)
Prezentare
@Costacke Gigel
ASUR este o asociatie non-guvernamentala care sprijina valorile umaniste, promoveaza stiinta si separarea statului de biserica. Puteti gasi lista membrilor fondatori la www.asur.ro
Nu este cazul sa cautati vreo conspiratie, initiativele noastre sunt publice si iata ca au un suport larg.
Nu suntem dusmanii credinciosilor ci doar solicitam respectarea prevederilor legale si eliminarea statului din relatia personala a credinciosilor cu biserica. Chiar si astazi, credinciosii care doresc sa sprijine material cultul la care adera pot sa faca donatiile corespunzatoare fara a fi impozitati in vreun fel. Nu este nevoie si nu este nicidecum corect ca statul sa subventioneze cultele
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ASUR (13 August 2010, 16:40)
Prezentare 2
Demersul nostru vizeaza toate cultele, nu numai cel crestin ortodox.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ASUR (14 August 2010, 10:03)
Un raspuns la comentariile ofensatoare
http://secularumanisti.blogspot.com/2010/08/un-raspuns-pentru-comentatorii-anoni
mi.html
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
rudolf leonard (20 August 2010, 21:36)
bolnav de cancer la 24
Vineri, 20 August 2010 11:03

Ma numesc Magyara Rudolf Leonard, am 24 de ani si bani prea putini pentru a-mi permite medicamentele necesare tratarii afectiunilor de care sufar. Nu am pe nimeni, am crescut, de la un an, in mai multe case de copii din Sibiu, iar de la 18 ani sunt pe drumuri. Acum dorm la un adapost de noapte din Sibiu si nu pot munci pentru ca medicii mi-au interzis efortul fizic. Sufar de ciroza hepatica, ulcer, leucemie si scolioza toracica si am nevoie, lunar, de medicamente in valoare de aproape cinci milioane de lei pentru a putea urma tratamentul prescris de medici.
Ma adresez oamenilor cu suflet si credinta in Dumnezeu sa ma ajute pentru a putea continua acest tratament. Cei care doresc, ma pot ajuta cu mici donatii in contul deschis la BCR : RO36RNCB0231088855520001 (lei). Va rog ajutati-ma! daca nu, pot sa mor!

E-mail: rudolfleonard13@yahoo.com Telefon: 0757205495

Va multu mesc anticipat.

Boala, disperare, durere, neajutorare si cate sinonime ar putea descrie situatia acestui om. In jurul nostru in fiecare zi mor oameni. Mor sau traiesc cu o frica teribila de moarte din cauza indiferentei noastre. ÃŽn fiecare zi semenii nostri duc poveri grele in sufletele lor. Cine dintre noi este gata sa intinda o mana de ajutor??? Nu pot sa ajut acest om financiar, dar vreau prin acest anunt sa sesizez pe cei care nu stau cu mana intinsa si pot sa puna ceva deoparte ca sa contribuie la aceasta nevoie.
Dumnezeu spune ca: religiunea curata si neintinata inaintea Lui consta in cercetarea vaduvelor si orfanilor in necazurile lor. (Iacov 1). Tu ce faci in acest sens. Contribuie si tu la salvarea lui Rudolf. Am aflat despre situatia lui de la el, cand a lasat mesajul de mai sus intr-un comentariu pe acest blog. 0757205495
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
sergiu (21 August 2010, 00:00)
b.o.r. o aberatie! Toate tarile latine au biserici catolice si de alte confesiuni.
B.O.R. = manastiri - adevarate pepiniere de homosexuali care huiduie la paradele gay, mentalitati demne de evul mediu, sunt consternat de doctrina - adica de ce copii arsi in incendiul de la maternitate nu au dreptul la o inmormantare crestineasca. Popii de ce nu sunt verificati cand pleaca de la inmormantari cu sacosile pline de bani de la familiile indurerate? Sa le fie rusineee!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
MANUEL (22 August 2010, 17:00)
De stiut
Ce salariu are patriarhul Daniel? El e calugar,deci a jurat saracie! Stiti ca in ultimile trei luni a slujit liturghia doar de 3(trei) ori! Nu e un sarlatan platit cu bani publici? Succes,Dle Prigoana!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Harm Luth (22 August 2010, 21:46)
Shame......
The Romanian Orthodox Church with all its priest, monks and nuns should be ashamed ashamed ashamed and ashamed.
They are praying praying praying, but they should be ashamed ashamed ashamed...... and ashamed.....
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adrian Dinulescu (30 August 2010, 23:39)
Pentru BIROUL DE PRESA AL PATRIARHIEI ROMANE
Prea cuviosi fericiti, ips si fix pix , cand avem onoarea sa citim raspunsul pe care il da al vostru sef Dan Ilie Ciobotea , domnului Pavel Corut cu privire la scrisoarea deschisa pe care i- a adresato , sefului vostru conducatorul BOR ?

http://danlupu.wordpress.com/2010/06/19/scrisoare-deschisa-adresata-de-pave
l-corut-domnului-daniel-ciubotea-seful-bisericii-ortodoxe-romane/
Daca nu ii da Ciobote raspuns poate ne raspunde biroul de presa , noua celor de rand .
Asa cum stiti sa amenintati , trebuie sa stiti si sa raspundeti civilizat la unele intrebari care le primiti .
Astept cu nerabdare sa va vad pe toti fara bani de la STAT si cu autofinantarea plus taxe si impozite , asa ca tot muritorul !
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Alex Nicolin (8 Septembrie 2010, 14:34)
Credinta - alegerea fiecaruia
Mi se pare foarte corecta aceasta initiativa. Cultele in general, si BOR in principal, primesc o parte din bani pe care eu am fost fortat sa-i platesc la bugetul de stat. Cultele trebuie sa functioneze la fel ca orice fundatie (sau companie), platind impozite ca toata lumea. Orice finantare de la stat ar trebui taiata imediat, pentru ca subventionarea se face preferential, catre cultele care au declarati enoriasi mai multi. Popii si clericii de rang mai inalt isi permit sa iroseasca sau chiar sa fure din banul meu, cumparand masini scumpe pentru episcopii si ridicand diverse imobile - unele adevarate palate. Catedrala Mantuirii Neamului mi se pare o utopie - daca sunt asa de dornici sa construiasca un asemenea kitsch in mijlocul Bucurestiului, n-au decat s-o faca pe banii lor. Oare Casa Poporului nu urateste deja suficient zona respectiva? Toate aceste extravagante se infaptuiesc cu bani publici si cu donatii din partea naivilor, in schimb BOR nu face aproape nimic pentru sraci, caritatea fiind o mare necunoscuta pentru majoritatea clericilor burtosi, imbuibati de fripturi in Postul Mare. Mai mult, aceeasi institutie promoveaza intunericul si indobitocirea in randul populatiei, adoptand asupra religiei o atitudine de tipul: "crede, nu cerceta si supune-te" - vezi rugaciunea pentru "conducatorii poporului". Aceasta atitudine a popilor este perfect justificata, din punctul de vedere al profitului. "Baile de multime" pe care le fac politicienii cu ocazia diferitelor ceremonii religioase nu sunt altceva decat publicitate ieftina in fata acelorasi indivizi indobitociti, veniti sa adulmece hoitul mumifiat al vreunui "sfant".

Personal, am ales sa nu cred balivernele promovate de religie, si n-as da popilor nicio letcaie. Nu am nimic cu cei care vor sa doneze, dar asta ar trebui sa fie ceva voluntar, si nu o obligatie fiscala. Religia este ceva care tine de optiunea fiecaruia, o alegere privata. Tocmai de aceea, cheltuirea banilor publici, jefuiti practic de la contribuabil de catre stat, este cu atat mai condamnabila daca se face pentru subventionarea unor institutii care promoveaza idei cu care acesta s-ar putea sa nu fie de acord.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Adina Doroftei (13 Septembrie 2010, 17:06)
ASUR, felicitari pentru initiativa! (era de mult timp momentul...)
Va sustin cu toata convingerea si sunt sigura ca sunt multi ca mine.

Subscriu la spusele dlui Alex Nicolin, foarte bine punctat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Dumitriu Alexandru Marian (14 Septembrie 2010, 18:06)
Credinta
Este nevoie de un nous Isus. Unul modern care sa le rastoarne tejghelele cu bani din biserici. Caci pana acum mie tot sistemul cultelor din Romania, mi se pare atat frauda fiscala, cat si cersetorie legala. Serviciile oferite de biserica ar trebui sa fie gratis. Pe cand ei percep o gramada de bani, care nu sunt in nici-un fel justificati. Pentru ce imi cere mie popa bani ca sa ma casatoreasca, atunci cand este de datoria lui sa faca asta? Mi se pare ca sunt doar niste farisei. Pentru mine credinta este in suflet si in bunul Dumnezeu. Nu consider ca am nevoie de intermediari in relatia mea cu El. De aceea nu cred nici in Biserica si nici in Biblie. Ambele sunt facute de mana omului.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Firizan Calin (18 Septembrie 2010, 14:00)
Excelenta initiativa
Mi-am pus de enshpe ori aceleasi intrebari referitor la BOR si banul public, respectiv banul meu si al tau, din care o parte ajunge la BOR fie ca credem ca si ei fie ca nu.

Ma bucur sa vad ca cineva ia in sfarsit o atitudine corecta. Vor biserici - sa-si faca rost bani de la credinciosi, nu de la stat.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ujvarosi janos (21 Septembrie 2010, 03:39)
furt pe fata
guvernul romaniei bate joc de noi impreuna cu bancile au luat imense inprumuturi care au disparut si acuma asteapta guvernul sa le platim noi aceste inprumuturi pai saleplateasca aia care leau cheltuit bancile si parlamentarii.si numa indoiesc ca boc vrea ceva bun dar cred ca vine depe o alta planeta vorbeste de niste lucruri care nuare niciolegatura cu realitatea autostrazi,sanatate,scolarizare .....nustiu si procurorii au primit bani dela guvern din inprumut?totul se scumpeste au reusit sa nenoroceasca si firmele mici cica ajuta statul investitorii mici ...care fac investitii si au angajati peste 30 de persoane..bataie de joc investitii mici inseamna dela 1 persoana pacat ca au uitat de juramint pecare lau facut cind au intret in functii si traiesc din banii nostrii noi munciim si ei fura! impozit la banci si cheltuieli cu responsabilitate asta lipseste ! politicienii care au 30 de casi 10 masini 1000 de hectare de teren si conturi in banca din salariile lor ? darcefac procurorii ceface sri nimeni nuvede unde merg miliardele de euro
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Aurel (24 Octombrie 2010, 20:24)
Salariu
Ce salariu are un paznic de la o Episcopie?
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
vilcu vasile (7 Ianuarie 2011, 11:13)
felicitari
sustin cu convingere aceasta initiativa si sigur sunt foarte multi care nu stiu nimic despre aceasta asociatie . BRAVO ASUR .
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Andrei (15 Februarie 2011, 22:48)
Aiurea
Tara arde si baba se piaptana.Uite unde era evaziunea fiscala!Iata unde se duc banii tarii!Cata risipa,si cati bani s-ar putea strange la buget din aceasta taxare!Priviti de ce nu am iesit din criza!.Nu semnez nimic
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
D C C (12 Martie 2011, 09:35)
RUSINE !!
http://www.monografiisufletesti.blogspot.com

SA VA FIE RUSINE !!! FARA DUMNEZEU NU AM EXISTA !!



Nu doar pentru ca suntem in postul Pastelui, cel mai inaltator post prin sacrificiul cu care putem onora unica noastra sursa de si intru viata, pe Dumnezeu, dar si pentru ca de cateva zile bune ma doare ceea ce am vazut in drum spre munca, scriu – manifestand - acest articol, ca si cum mi-as dori sa se intample o mica minune care sa aseze (o)RANDUIALA firii omenesti din nou in primele doua capitole ale Bibliei, atunci cand Dumnezeu L-a facut pe om “dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie”, atunci cand, dupa o zi de odihna pe care A sfintit-o, “a facut pe om si a suflat in fata lui suflare de viata si s-a facut omul fiinta vie”.

Asteptam sa respir aer de primavara si ma uitam usor distrata pe strada, in timp ce ma lasam cotropita de ganduri de libertate, de renastere a naturii si-a firii si, firesc, inima-mi era sus. In fiecare dimineata trec pe langa Patriarhia Romana in drum spre munca. In acea dimineata, am vazut ceva care mi s-a parut, initial, o fantasma absurda. M-am uitat mai bine, si era aievea: chiar langa Patriarhie, un panou publicitar imens postat, pe care scria “Stop indoctrinarii religioase in scoli”. Sfidator, obraznic, de neacceptat, si totusi real!

Nu stiu daca am avut intai reactii si apoi ganduri; pana la serviciu am incercat sa inteleg cum e posibil asa ceva, apoi am inteles inca o data, daca mai era nevoie, ce fel de guvernanti avem, cat de adanc e haul religios din oamenii care ne conduc si care-si permit sa puna cuvinte PUBLICITARE pana si pe simpla, frumoasa si naturala indumnezeire a fiintei omenesti. Aidoma unui copil care n-a ajuns la maturitatea perceptiei depline a unui fapt abstract, imi repetam obsesiv “ADICA… CUM ?!” si asta era singura prelungire a oricarui gand. Apoi ma vedeam cumparand o galeata de vopsea alba si pictand pe toata reclama o mare cruce; m-am lovit de ratiune intelegand ca, practic, mi-ar fi imposibil asa ceva. Greu am reusit sa-mi capat linistea necesara unui om care e nevoit sa se concentreze pe ce are de lucrat la munca si, intorcandu-ma spre casa, am fotografiat impertinanta. Am accesat site-ul atasat reclamei si mi-a fost suficient sa citesc cateva aliniate ca sa inteleg cat de vicleana e maniera diavolesca folosita in cuvinte precum “copiii trebuie lasati sa aleaga singuri” sau “au fost cazuri in care copiii au fost traumatizati in scoli de ideea ca Dumnezeu ii va pedepsi aspru” si anume gandita pentru a ne indeparta de la esenta noastra de oameni LIBERI.

A fost o zi in care m-am simtit otravita in esenta mea de OM! A spune OM, a concepe omul inseamna implicit Dumnezeu!

Copiii vin pe lume curati, dar vin pentru ca initial, Dumnezeu a creat OMUL. Omul nu poate fiinta inafara lui Dumnezeu, e ca si cum te-ai impotrivi radacinii unei flori spunand ca daca o tai si-o pui intr-o glastra, aceasta va avea o viata mai buna la adapost de vant, soare si ploi. Dar floarea a aparut datorita samantei, a radacinii, iar ROSTUL ei e de-a rodi in fruct.

Copiii, asadar, nu numai ca trebuie sa invete din prima zi de viata despre Dumnezeu, dar trebuie sa stie ca manutele lor, in rugaciune, au infinit mai multa putere in a-L pastra pe Dumnezeu in inima noastra, a tuturor. Copiii pot practica cu usurinta, tocmai pentru ca sunt curati, ceea ce un adult ii ofera ca baza teoretica. Adultul, ca om de lume, prins in valtoarea vietii cotidiene isi face din ce in ce mai putin timp pentru vietuirea intru Dumnezeu. Dar este minunat cand un copil, cuminte si simplu, ingenuncheaza seara inainte de culcare si-si spune rugaciunea, cand o face cu cuvintele lui rugandu-L pe Dumnezeu sa-i aduca ceva anume “pentru ca, Doamne-Doamne, mami a zis ca ea nu poate” si sa constati, coplesit de puterea rugaciunii, ca chiar de a doua zi rugaciunea i s-a implinit… Nu o data mi s-a intamplat, personal, cu fetita mea, si sunt sigura ca nu sunt singura! Si erau lucruri realmente imposibil de facut pentru mine!

Dumnezeu nu pedepseste, ci Dumnezeu nu ne lasa sa gresim! Si nu o face pentru El (cam ce nevoie ar avea?!...), o face pentru NOI! Continuam sa perpetuam greseala originara odata izgoniti din Eden incercand sa ne strecuram inapoi spre mijlocul Edenului pentru a mai gusta din fructul oprit, in loc sa ne asumam aceasta greseala, posibil a fi iertata prin botez, in loc sa inaintam… gasindu-ne timpul, locul si implinirea reala pentru a-I recastiga increderea.

Cand unui om i-ai pierdut increderea, este greu sa i-o recastigi, iar asta se face cu atentie, perseverenta, liniaritate in atitudinea vadit impaciuitoare, cu dragoste neconditionata si deschidere (smerenia nu inseamna umilinta injositoare; smerenia inseamna deschidere). Oare de ce este greu de inteles ca acelasi comportament ne e necesar pentru a-L reintalni pe Dumnezeu?

Nu stiu cu exactitate ce am “castiga” intalnindu-L pe Dumnezeu, dar stiu sigur ca pierdem (nu pierdem “ceva”, ci PIERDEM – cadem, alunecam) cu fiecare gand meschin in care ni se pare ca, aidoma Evei pacalite si-apoi a lui Adam, putem sa ne luam de piept cu Dumnezeu ca de la egal la egal fara minime perceptii cristice oferind la schimb monede eristice. Folosesc un joc de cuvinte (cristic / eristic) pentru a va ruga sa le cautati in dictionarul nostru, apoi sa cautati si sa vedeti ca toate definitiile pentru “sfant” exprima indumnezeirea. Ar trebui, cumva, sa ne asteptam sa dispara si aceste cuvinte din dictionar… ?!

Spun ca nu stiu ce am castiga intalnindu-L pe Dumnezeu pentru ca drumul spre El e anevoios si oameni de lume fiind, se prea poate sa nu reusim a-L intalni decat in viata de apoi. Si mai stiu ca doar monahii reusesc, cu grele cazne, sa-L intalneasca si chiar ei Il pot pierde, si nu exista suferinta mai cumplita pentru ei… dar asta e o alta discutie, mult mai delicata. Si mai stiu ca am intalnit oameni ingroziti care-mi spuneau ca sunt atei, dar am vazut un licar de Lumina in privire atunci cand le-am spus ca exista o diferenta enorma intre a nu crede in Dumnezeu si a nu-L fi intalnit. Enorma!

In urma cu 8 ani, Dumnezeu mi-a facut cel mai frumos dar: mi l-a scos in cale pe Sfantul Siluan Athonitul printr-o… carte. Apoi au urmat si altele, apoi am studiat Herminia Bisericii Bizantine pentru a fi in stare sa pictez icoana acestui drag sfant mie, apoi a venit pe lume micuta mea Siluana. In timp, am inteles mai multe decat as fi putut banui vreodata. Dar toate astea in timp. Astfel, am invatat de la Sfantul Siluan ce inseamna Predania, adica acea vecinica si neschimbata petrecere a Duhului Sfant in Biserica, iar Sfanta Scriptura nu este decat unul din chipurile ei.

Am inteles ca traim intr-o perioada a omenirii in care s-au scris deja multe, teribil de multe carti despre religie, si ca ar trebui depasit stadiul indoctrinarii teoretice lasand loc puternicei TRAIRI a frumusetii acestei lumi create de Facator! Si am inteles cat de importanta, necesara precum aerul ne este rugaciunea pentru ca lumea asta sa RAMANA, sa nu piara! Teoretizand, ne folosim mintea, doar mintea. In rugaciune, mintea coboara in inima, iar inima Il pazeste si Il traieste pe Dumnezeu.

Am invatat ce grea ispita este GANDUL, doar gandul! E suficient sa permitem unui gand a incolti, pentru ca acesta sa atraga atentia mintii, iar mintea sa inceapa un dialog placut cu gandul, apoi sa se creeze o legatura intre fiinta noastra si gand, pana se ajunge la un consimtamant activ si, in final, la o robie, nicidecum o asa-zisa si exagerat trambitata libertate a fiintei umane, o robie de patimi care capata deja puterea de a alunga orice piedici din calea infaptuirii… gandului. Iar daca o astfel de robie se repeta, devine deprindere… Rugaciunea insa, asaza mintea in inima.

Am inteles ca a crede ca pe Dumnezeu il putem cuprinde cu gandul, cu mintea, cu cuvinte, cu concepte, cu chipuri este gresit, caci Dumnezeu e mai presus de toate acestea. Iar pentru asta, mintea trebuie ZIDITA! Desigur, in rugaciune.

Rugaciunea inseamna linistea si linistirea mintii. Arhimandritul Sofronie spune foarte frumos si cald: “…intreaga inaintare launtrica a vietii duhovnicesti se leaga in chip organic de constiinta dogmatica. Schimbati ceva in constiinta dogmatica, si neaparat se va schimba intr-o masura corespunzatoare si infatisarea voastra duhovniceasca, si numaidecat si chipul fiintarii voastre duhovnicesti. Si iarasi, abaterea de la adevar in viata duhovniceasca launtrica va inrauri o schimbare in constiinta dogmatica.”

STIU ca Dumnezeu ne-a facut pe noi, si nu noi Il facem pe Dumnezeu! Prin rugaciune putem primi acest dar, topind in noi toate patimile. Dar daca credem ca acest dar (al intelegerii ca Dumnezeu ne-a facut pe noi) este rezultatul unei descoperiri, cadem in ratacire! De aceea, copiii sunt cei care, intai de orice, TREBUIE sa invete rugaciunea! Nu s-o “descopere”, caci pierd colosal de mult timp, dar diavolul este fericit si cand castiga 5 minute din viata unui om. Cate nenorociri se pot intampla in/cu mintea (necoborata in inima) a unui om in 5 minute…!!

Si am mai inteles ca mintea poate naste ratiuni atat de puternice, care devin omului atat de dragi, incat omul ajunge sa se identifice cu ele si se inchide in propria-i sfera din care nu-l mai poate scoate sau ajuta a iesi nicio influenta omeneasca exterioara, iar daca el insusi nu renunta la asa-zisa bogatie conceptuala a acestor ratiuni, omul nu poate ajunge la rugaciunea curata si, in final, la adevarata contemplare a acestei lumi care nu conteneste a ne uimi cu frumusetea si a lui Dumnezeu - Facatorul.

Se spune ca monahii, acesti rugatori ai lumii, sunt stalpii lumii pentru ca ei, detasati de cele lumesti, se roaga pentru omenire. Si se mai spune ca atunci cand rugaciunea monahilor slabeste, in lume devin posibile dezastrele. Traim vremuri in care avem nevoie de PUTERE pentru a ne pastra o farama de liniste sufleteasca necesara insamantarii unei parcele de timp, de cateva minute macar, in fiecare zi, in care sa ne petrecem fiinta in Dumnezeu.

Sunt catolica, nu reusesc sa fiu o buna practicanta a vietii duhovnicesti, dar tot ce va scriu va scriu cu durere pe de o parte, cu bucurie pe de alta parte, si cu tot sufletul.

Va rog, pentru a nu distruge ceea ce mai poate fi salvat in omenire, sa intelegeti ca poza din reclama “Stop indoctrinarii religioase” prezinta un banal ursulet de plus facut de om din material, pe care, in mod brutal a fost asezata o Biblie ca parand mare si grea; niciodata insa, nu veti putea vedea o poza pentru aceeasi reclama cu un prunc dragalas, nascut prin marea bunatate a lui Dumnezeu, a carui mama ii picura duios dragostea de Dumnezeu prin semnul crucii, prin soptirea unei rugaciuni, prin dorinta permanenta ca puiul ei sa-si pastreze candoarea, si nu prin concepte controversate. De ce sa ne lasam amagiti de o imagine anume creata de minti diabolice pentru a ne rataci sufleteste?

Sunt mama, si vreau ca copilul meu sa-L intalneasca pe Dumnezeu in sufletul lui, nu sa-L “descopere” stiintific! Iar pana la varsta scolarizarii, copilul meu va stii deja, din propriile sale experiente care i-au intarit credinta, ca Dumnezeu il ajuta sa ramana pe o singura cale, unica omenirii si Lui!

…habar n-aveti cat mi-as dori sa cumpar o galeata cu vopsea alba si sa vopsesc o cruce mare, alba, pe acel monstrous panou publicitar!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ioana (24 Februarie 2013, 23:07)
pacat...
deci inca nu ati aflat ca omul este rezultatul unei evolutii nu? un fraier a zis asta...nu cred ca ati auzit de el....printre atatia isusi si dumnezei oameni ca charles darwin nu merta dupa dumneavoastra nimic, preferati sa fiti oarba si sa nu vedeti ca nu dumnezeu face miracole...dumnezeu nu exista...oamenii schimba lucruri, nu imaginatia unui om indoctrinat... pacat de copilul dumneavoastra doamna ca o sa creasca ca fiind un alt dobitoc indoctrinat care moare de foame ca oamenii din cler sa aiba mercedes...daca v-ati gandi la copil v-ati da seama ca i-ati face un serviciu ai mare punandu-l sa se uite pe discovery, nu pe trinitas....si sa citeasca o carte din care invata ceva sau mai multe nu biblia...e alegerea lui daca o sa vrea sa creada in ce credeti dvs....nu e corect sa ii bagati in cap ca daca nu face rugaciunea se duce in iad....e trist ce se intampla cu generatiile noi.... 80 % prosti, inculti si credeti sau nu indoctrinati cu aceleasi ideologii ca si parintii...mi-e rusine sa spun ca am 20 ani si ca fac parte din aceeasi generatie cu ei...si ca traiesc intr-o societate cu oameni orbi, prosti si care fac ceva pentru ca "asa face toata lumea si asa trebuie" dar daca ii intrebi de ce faci x sau y zic nustiu...asa face toata lumea...pacat....
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
ac/dc (7 Decembrie 2014, 21:27)
nuil contest pe dumnezeu
nu il contest pe dumnezeu,dar contest popii si toata clica lor care se cred dumnezeu.Ei spun ca sunt uneltele Lui,dar oricat de meserias ai fi,daca uneltele sunt nepotrivite nu faci nimic.Sunt un simplu electrician si mersul electronului pe sarma are legile lui,iar postul si rugaciunile popilor nu-l fac sa mearga invers si nici pe alaturi,deci nu lucrez sub tensiune fara scule izolate.Habar nu ai cat de adevar are acel panou publicitar!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Kay25 (19 Martie 2011, 15:14)
vai de noi cu atatea biserici
@BIROUL DE PRESA AL PATRIARHIEI ROMANE."împroprietărirea succesivă a populaţiei sărace" ?:)) serios? si "cand poporul este sarac este si biserica saraca"?...logic nu mai aveti de pe cine stoarce bani...ca pana una alta la mormantare...dam bani, la nastere dam bani, la nunta platim, la botez platim cu toate ca majoritatea oamenilor cu care am vb platesc cotizatii la biserica. la ce va trebuie cand va ajuta guvernul...cu banii din bugetul de stat de ce nu se costruiesc case de copii si batrani? ca in biserica nu te poti adaposti de frig si ploaie ca om amarat....vai de...tara noastra.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Dan (28 August 2011, 02:31)
Nea' D C C
@D C C: Mergi frumos si latra la alt copac ... aici se discuta cu mintea la rece nu cu toti fanaticii incalziti de "oroarea si blasfemia" pe care o manifestam aici.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
radulescu (20 Noiembrie 2011, 22:47)
Halal petitie partinitoare
de ce domnu initiator numara numai lacasurile de cult ortodoxe...pe cele catolice sau reformate...de c enu le numara?
Acolo nu s eprimesc bani ?
Acolo nu e acelasi lucru.
dar ..de..petitia e initiata de un ungur.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
.... (14 Iulie 2012, 16:36)
....
Ai c.a.c.a.t in loc de creier!
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
mirela (23 Februarie 2013, 16:40)
Doar atat am de spus:
The Church had its time to rule the world.
And that time was called the Dark Age.
Raspunde    Comentariu nou     Recomanda:
Pagina 1 din 2. Pagini: 1 2