Exprimă-ţi opinia liber. Creează sau semnează o petiţie online.
Prima pagina » Sondaje online » Mutarea capitalei României
image

Comentarii "Mutarea capitalei României"

Pentru promovarea acestui sondaj, puteti folosi urmatorul link: https://petitieonline.net/sondaj-s04000035.html

Comentarii, discutii libere despre sondaj:

CAPITALA TIMISOARA [LALA]
02/08/2008 15:04
CAPITALA LA TIMISOARA ...............E CEA MAI BUNA SOLUTZIE ............
cluj sau poate brasov [cristi]
03/08/2008 19:41
timisoara este mult prea departe, in schimb clujul are o pozitie relativ mai buna, dar si capacitatea economica, infrastructura si in plus o ajuta si istoria...in schimb o capitala undeva langa brasov ar fi utile dpdv al pozitionarii centrale a acesteia
Prostie pura [Marius Ghincea]
05/08/2008 02:53
Stimati aiuriti,va informez ca pentru uramtoarele 100 de generatii capitala romaniei va ramane Bucuresti.
Intrebare : Unde sa stea toate institutiile statului Roman in Timisoara,Cluj,etc ?
Bucurestiul a fost construit ca sa fie capitala,aveti de gand sa mutati palatul parlamentului,da p.victoriei,da p.cotroceni,da cjj,da etc.
In Bucuresti sunt peste 3500 de intitutii importante care isi au sediile centrale in capitala.
Cand o sa gasiti loc pentru toate instituiile statului apoi veniti cu petitii.
Parlamentul are 10.000 de angajati
presedintia are 3000
guvernul are 7000.
bucuresti [Adrian]
07/08/2008 19:06
O capitala atrage toti hotii, circarii si prostii. Deja sunt adunati intr-un loc. Sa nu-i mutam. Orice oras ce ar deveni capitala ar deveni imediat un alt bucuresti.
Bucurestenii nu au voie sa voteze? [Gabriela Pintea]
08/08/2008 18:16
Au, n-au, eu am votat pentru mutarea capitalei Romaniei. Atentie, intrebarea a fost formulata neinspirat. Nu trebuie sa incepi cu "nu"!
Haha [Ionut]
12/08/2008 22:31
Asa am zis si eu ca a fost neispirat autorul sondajului cand a pus ca prima varianta de raspuns, varianta "nu".
Dar de fapt pentru el acest "nu" este de fapt un "da" pentru mutarea capitalei. Deci e scuzabil.
:)
ARDEAL / ROMANIA [BHC 30.11.1918]
19/08/2008 21:44
ARDEAL - capitala la Cluj, sa zicem !

ROMANIA - cu capitala lor de doi bani (mahalaua Bucuresti) cu toti angajatii lor Multi si cu Institutiile lor !
CAPITALA la TIMISOARA ? [Lucian]
20/08/2008 11:44
Cine ar vrea sa mute capitala la Tm nu e timisorean. De ce sa distrugi si putinul care a mai ramas din orasul asta ? Lasa sa stea la Buc, sa fiarba in suc propriu pana se revarsa :-)
Capitala [Cristi]
21/08/2008 18:26
Pentru Marius Ghincea: institutiile statului roman sunt si asa prea multe si degeaba. Loc s-ar gasi. In privinta palatului parlamentului, victoriei etc. nici o problema, il lasam acolo cu tot cu gunoaiele care traiesc in ele si chiar putem pune niste sarma ghimpata in jur sa nu iasa. Nu conteaza unde dar capitala trebuie schimbata din Bucuresti. Sau facuta descentralizare clara, sa nu mai depinda nimeni de bucale. Sa se manance cei de acolo intre ei si sa nu mai traiasca pe spatele altora.
de acord cu Cristi [clujean informat]
23/08/2008 11:21
cel mai bine ar fi ca deciziile majore sa se ia intr-un oras cat de cat european al Romaniei, iar tigania fanariota sa ramana la Bucuresti
LA TARGOVISTE.. [Nicu]
27/08/2008 00:55
...ca a mai fost capitala o data.Ce ziceti?eu oricum n-am votat nimic,nici da ,nici nu.Nu orasul-capitala e de vina,ci locuitori importanti din el(nu ma refer la oamenii simpli).
Nu vadati seama ce inseamna asta [Suntem nebuni???]
19/10/2008 03:47
Suntem nebuni??!!!!!!!!!!! Vrem schimbarea capitalei dar jumate din tara moare de foame iar cealalta jumatate de sete. Daca ar da fiecare 1 leu intr-un cont am puea ajuta copii orfani...dar....nu!!!!!....noi vrem sa mutam capitala. HA!!!!
Bucuresti, capitala Romaniei ever [Marius Ghincea]
23/10/2008 17:59
Bucurestiul este capitala Romaniei si asa va ramane pe veci ! Pentru a muta capitala ar fi nevoie de cel putin 100.000.00. de lei noi pentru mutare efectivelor guvernametale si economice.

Sunt de acord cu mutarea capitalei politice a tari, dar capitala economica sa ramana la Bucuresti asa cum este acum.
NU ESTE O IDEE BUNA [ZAHARIA]
24/01/2009 12:15
E O IDEE FOARTE PROASTA PT A SCHIMBA LOCALITATEA CAPITALEI ORICAREI TARI.PT ACEST LUCRU,SANT CHELTUIELI FARA LIMITE PT TOT.FIECARE TREBUIE SA MAI CITEASCA DESPRE TOT CE CONDITII TREBUIE INDEPLINITE PT CONSTITUIREA UNEI CAPITALE.
Capitala la ALBA-IULIA [C.R.]
06/03/2009 15:51
Sa fie la ALBA IULIA unde Mihai Viteazu a facut unirea pricipatelor romane.Consider ca ar fi si cebtru istoric dar si in centrul ROMANIEI, si s-ar dezvolta mai bine si zona aceea.
Capitala... [Giani]
28/04/2009 17:17
Capitala nu se muta dupa frustrari, se muta doar din considerente politice si economice. La Timisoara(?), atunci de ce nu poate la Constanta... la Cluj e acelasi lucru cu Bucuresti drept echivalent geografic si Brasovul este intr o zona fara spatiu de dezvoltare. Cu toate injuraturile, varianta cea mai buna ramane tot Victoria lui Ceausescu, ce a fost proiectata special pentru a indeplini aceasta functie in viitor. Asta de se va pune vreodata problema in viitor.
Capitala la BERLIN [Lex]
01/05/2009 20:22
Daca am trait 37 ani, 33 i-am trait in Bucuresti se cheama ca sunt bucurestean?
o idee buna [bogdan]
22/05/2009 11:55
ar fi o idee buna pt k acolo e un haos de nedescris ar fi bine la timisoara ,cluj sau brasov
stati acolo jegurilor [iulian]
22/05/2009 14:12
stati acolo unde va e locul in jegul ala de oras cu drogati,prostituate,gay,hoti,criminali etc vreti sa stricati si alte orase?
capitala - niciunde [Robert]
07/08/2009 08:18
Sa fim realisti: niciunul din orasele existente in Romania (mai putin Bucuresti ) nu ofera cat de cat conditii pentru o capitala. Ca sa muti capitala ar trebui sa o construiesti din temelii. Inchipuiti-va efortul. Concluzia : niciodata.
mutarea capitalei Romaniei [Marinel]
26/08/2009 17:15
hai sa-i mutam pe politicieni si sa aducem altii. sa incepem cu Presedintele. poate aducem un independent, care sa ne reprezinte pe noi si nu partidele.
un independent competent, frumos, vizionar si bun roman.
ALBA IULIA [andrei13]
31/08/2009 22:11
Alba Iulia adevarata Capitala a Romaniei !
de acord [Matei]
07/09/2009 19:32
Mutarea unei capitale se produce doar in conditti exceptionale, in cazul in care beneficiile sunt mai mari decat costurile. In ultimii ani au facut miscarea asta brazilienii si germanii (ma refer la cei din Vest). La noi singura motivatie logica ar fi rezolvarea 'problemei nationale' printr-o miscare de acest gen. Ma refer aici la mutarea capitalei intr-unul din orasele preponderent maghiare (Mures, Sf Gheorghe, Miercurea Ciuc, etc). Pozitionarea centrala a capitalei pe harta ar constitui un avantaj de accesibilitate pentru orice cetatean roman, orasul respectiv si imprejurimile ar cunoaste o dezvoltare exploziva, maghiarii ar trai suficient de bine incat sa nu mai aiba motive de disputa cu romanii, iar cei 2-3 milioane de romani care ar veni in zona atrasi de facilitatile unei capitale ar echilibra definitiv balanta etnica. Cat priveste costurile ele se vor amortiza prin dezvoltarea regionala si prin scutiri provizorii de taxe ptr investitori.
schimbarea capitalei in Ardeal [mircea]
12/11/2009 18:23
de cand vad ce pot parlamentarii acestei tari,asa as vrea sa nu mai aud de Bucuresti si sa fie mutata capitala intr-un loc unde oamenii sunt de buna credinta,muncitori si seriosi si unde sa nu se mai faca circ,sau unii sunt de acord cu pensiile fantastic de mari ale parlamentarilor si ca noi ceilalati sa fim umiliti?sa aiba cumnatul lui Geoana 85.000 euro pe luna de la buget si ceilalati sa-l platim?chiar nu mai are nimeni nici gandire ,nici demnitate?nu va mai uitati la antena 3 si realitatea cei care nu puteti gandi cu capul vostru,Vi se baga numai prostii si minciuni,in cap!
capitala [gyurka]
17/01/2010 19:10
pentru matei de ce ai vrea unde sant maghiari capitala oricum voi romanii va considerati de rasa superioara care ar fi logica
iasi [adrian]
05/06/2010 19:37
IAŞI capitala noastra a romanilor! noi avem cultura miticilor! jos tigania si manelele!
Capitala Romaniei Constanta [Costea Alexandru Constantin]
24/06/2010 00:03
Mi-as dori capitala Romaniei sa fie la Constanta, ar fi o idila cum este Grecia cu capitala la Atena care este pe malul Marii Egee.
Afara Afara cu miticii din tara! [Ardeal]
19/07/2010 13:16
Libertate!
brasov [ardei ( craiova )]
19/07/2010 13:47
este o zona foarte frumoasa a Romaniei , si poate isi mai schimba parerea despre Romania cei care vin ca oficialitati din alte tari . In Bucuresti ce sa vada , gropi , mizerie , saracie , caini vagabonzi , drogati , ambuteiaje , ...........
lol [Scheii Brasovului]
19/07/2010 14:50
Asa mutam capitala la Brasov pt ca e aproape in inima tarii! Bun si dupa ce o mutam indiferent ca e Brasov, Cluj, Timisoara, Constanta, Iasi sau Craiova ce facem? O sa ii injuram pe cei din noua capitala si mai schimbam odata capitala? Hai lasati prostiile ca nu locatia capitalei e problema, dar ce sa faci cu toti naivii astea din Romania!!! Un banc mai bun nu ati gasit????? Vrei sa faci ceva pentru Romania? Atunci dute la vot, daca nu ai cu cine vota candideaza tu la presedentie daca te crezi in stare, numa nu mai sta pe canapea si la taclale cu vecinii ca para nu pica din cer! Spiritul civic nu exista la noi si atunci veniti cu idei tampite ca asta!!!
Harghita-Covasna [Marian GHIONU]
29/10/2010 23:52
Capitala trebuie mutata intr-o locatie noua, construita de la zero, pe teritoriul Harghitei si Covasnei, vele doua judete urmand sa fie unificate intr-unul singur.
Pentru ciumpalaci [Pentru ciumpalaci]
17/11/2010 01:40
Ce nu realizati voi toti ciumpalacii ,este ca indiferent unde se va muta capitala... Manelistii, politicienii, fotbalistii, intelectualii, vagabonzii, prostituatele... se vor muta a doua zi cu totii in noua capitala. Si fiti linistiti ca ei provin de pe tot cuprinsul romaniei nu doar dintr-o regiune anume. Traiti intr-un oras frumos, curat? In 10 ani daca devine capitala nu va mai fi nici curat nici frumos. Va fi, exact un Bucuresti in miniatura.
Bucurestiul nu e o lume aparte, e imaginea tarii. Adica ne reprezinta pe noi toti, nu un grup separat. Traiesc ardeleni, olteni, munteni, moldoveni, unii mai cumsecade altii mai putin, in orice caz oameni. Si daca aveti superioritate in cap, e doar in imaginatia voastra, indiferent ca sunteti din bucuresti, cluj sau iasi.

Vedeti-va de treaba, nu va creste deloc statutul social daca se muta capitala in orasul vostru, cum nici nu va scade daca se muta din bucuresti.
capitala [andreea]
04/03/2011 15:23
domnul marius ghincea asta ii si ideea sa ii concediem, toata lumea crede ca ii prea mare adunatura asta a voastra la bucuresti si duca ce curatam uscaturile vor incapea si la cluj sau brasov.sa va para bine ca vrem sa va mai imprastiem tigani si mai scapati si voi de ciurucuri
APROPO DE COPII ORFANI [ANDREEA]
04/03/2011 15:28
DACA LASAM SA NE CONDUCA TOT PARSIVI ACEEA DE LA BUCURESTI O SA MURIM DE FOAME SI SETE SI NU VOR EXISTA ORFANI POATE CA ASTA ITI DORESTI
PT MARIUS GHINCEA [andreea]
04/03/2011 15:33
cu tot respectul dar de aceea inca ii capitala la buc pt ca sunt multi ca d-voastra si asta ii motivul ca ne merge asa bine tigani de bucuresti ce sunteti.ramaneti cu capitala la bucuresti si ardealul ar fi bine sa l uitati ca ne descurcam mai bine singuri fara atatea institutii ramaneti cu campia voastra care imediat se transforma in desert si petrolul pe care il cautati si nu l aveti de mult ca noi ne descurcam si fara voi.sa nu uiti ca Ardealul tine tara in picioare
marian din covasna [andreea]
04/03/2011 15:39
noi vb de capitala romaniei nu de ****** mergeti la budapesta ca voi aveti capitala in centru
Capitala altundeva [Ana]
08/05/2011 01:23
nu mai vrem Bucurestiul capitala!!!
capitala in centrul tarii [Florentin]
04/11/2011 19:57
oriunde numai la bucuresti nu )pentru andreea mai bine intre ****** decat intre ciori)
cluj [alex]
10/11/2014 09:50
NU in timisoara unde sunt toti mafiotii tigani! doamne fereste! cel mai bine e in CLUJ! si sa il si redenumeasca Cluj-Napoca cu aceasta ocazie
Alba iulia [nicu]
10/02/2015 21:57
Se spune ca istoria se repeta....
Unirea tuturor romanilor sa facut la Alba iulia si nu o singura dat ci DE DOUA ORI: 1600 - Mihai Viteazul;
1918 MAREA UNIRE - POPORUL .
De ce sa nu fie o idee buna:
VEDETI CAZUL OLANDEI
SI ASTFEL SE LINISTESTE IREDENTISMUL MAGHIAR SI REVIZIONIST
Capitala Romaniei Alba Iulia [Bogdan]
11/02/2015 19:03
Sunt de acord ca Alba Iulia sa devina noua capitala a Romaniei aici a fost Unirea din 1918 si tot aici sa citit primul discurs al lui Vasile Goldis.Ca si model european Alba Iulia este un oras frumos iar ca capitala trebuie sa ne unim .Sa-i dam Romaniei o noua capitala.
Stati cuminti ma! [Adrian]
10/04/2015 19:46
N-are nici un oras din Romania infrastructura de capitala europeana. Bucurestiul e de 5 ori mai mare ca Clujul. Habar n-aveti ce inseamna o administratie centrala a unei tari.
capitala.. dăaaa [Victor]
23/05/2015 19:47
Capitala la Timișoara sună o idee mai mult ca perfectă. Oraș mare. Va fii si mai mare!!!! Deci.. Hai Timișoara☺☺☺☺☺☺☺
Capitala Romaniei sa fie la ALBA IULIA ! [Valeriu]
20/10/2015 13:24
Capitala Romaniei sa fie la ALBA IULIA, Orasul Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918 !
Alba Iulia este unul dintre principalele municipii din Ardeal, cu o foarte bogata istorie si cu oameni foarte primitori.
Mutand Capitala Romaniei la Alba Iulia inseamna:
1. O mult mai buna reprezentare a Romaniei, datorita bogatiei istorice, traditionale si a oamenilor integri.
2. O crestere semnificativa a investitiilor in zona, in intreaga Transilvanie.
3. Existenta (ca in Olanda) unde Capitala este la Amsterdam si oras principal Haga
Din Wikipedia: "Capitala Ţărilor de Jos este Amsterdam. În timp ce Amsterdam este capitala oficială a ţării conform Constituţiei, în Haga (în neerlandeză Den Haag, sau oficial ’s-Gravenhage) se află sediul guvernului, reşedinţa regală, precum şi cea mai mare parte a ambasadelor."
Se poate adopta si la noi Modelul Olandez.
In contunuare despre Mutarea Capitalei Romaniei la Alba Iulia [Valeriu]
20/10/2015 13:38
Unirea de la 1 decembrie 1918 reprezintă Ziua Naţională a României celebrată anual ca zi naţională din 1990. Sărbătoarea comemorează ADUNAREA de la ALBA IULIA şi unirea provinciilor Basarabia,Bucovina,Transilvania, Banat, Crişana, Maramureş şi Sătmar cu Regatul României.
Alba Iulia - Capitala Romaniei [Valeriu ghimpu]
20/10/2015 14:06
Daca aplicam Modelul Olandez = Alba Iulia va fi capitala oficiala a Romaniei precum Amsterdam Capitala oficiala a Olandei, iar Bucurestiul va fi precum Haga - unde se afla se află sediul guvernului, reşedinţa regală, precum şi cea mai mare parte a ambasadelor."
Repere istorice Alba Iulia:
Mihai Viteazul si-a continuat campania antiotomana si in 1599 a inceput unificarea celor trei Tari Romane cu acordul sustinatorului sau, imparatul Rudolf al II-lea de Habsburg. Mihai a trecut la actiune mai intai impotriva principelui Andrei Bathory al Transilvaniei, pe care l-a invins in batalia de Selimbar, 18/28 octombrie 1599. La 1 noiembrie 1599, Mihai Viteazul si-a facut intrarea triumfala in Alba Iulia si a fost recunoscut de Dieta ca guvernator.
Marea adunare de la Alba Iulia a avut loc la 1 decembrie 1918, a fost convocată de către Marele Sfat al Naţiunii Române din Transilvania şi Ungaria, prin Consiliul Naţional Român Central de la Arad, la care au participat 1228 de deputaţi pentru a vota Rezoluţia de la Alba Iulia, prin care se pecetluia Unirea Transilvaniei cu Regatul Român. Marea Adunare Naţională a avut loc în Sala Cazinoului.
Declaraţia de la Alba Iulia
La 1 decembrie 1918 Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia a hotărât Unirea Transilvaniei, Banatului, Crişanei şi Maramureşului cu Regatul Român. Această decizie a fost făcută publică prin Rezoluţia de la Alba Iulia.
Rezoluţiunea Adunării Naţionale de la Alba Iulia din 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918.

I. Adunarea Naţională a tuturor Românilor din Transilvania, Banat şi Ţara Ungurească, adunaţi prin reprezentanţii lor îndreptăţiţi la Alba-Iulia în ziua de 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918, decretează unirea acelor români şi a tuturor teritoriilor locuite de dânşii cu România. Adunarea Naţională proclamă îndeosebi dreptul inalienabil al naţiunii române la întreg Banatul cuprins între râurile Mureş, Tisa şi Dunăre.

II. Adunarea Naţională rezervă teritoriilor sus indicate autonomie provizorie până la întrunirea Constituantei aleasă pe baza votului universal.

III. În legătură cu aceasta, ca principii fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Naţională proclamă următoarele:

Deplină libertate naţională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra şi judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său şi fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare şi la guvernarea ţării în proporţie cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.
Egală îndreptăţire şi deplină libertate autonomă confesională pentru toate confesiunile din Stat.
Înfăptuirea desăvârşită a unui regim curat democratic pe toate tărâmurile vieţii publice. Votul obştesc, direct, egal, secret, pe comune, în mod proporţional, pentru ambele sexe, în vârstă de 21 de ani la reprezentarea în comune, judeţe ori parlament.
Desăvârşită libertate de presă, asociere şi întrunire, libera propagandă a tuturor gândurilor omeneşti.
Reforma agrară radicală. Se va face conscrierea tuturor proprietăţilor, în special a proprietăţilor mari. În baza acestei conscrieri, desfiinţând fidei-comisele şi în temeiul dreptului de a micşora după trebuinţă latifundiile, i se va face posibil ţăranului să-şi creeze o proprietate (arător, păşune, pădure) cel puţin atât cât să poată munci el şi familia lui. Principiul conducător al acestei politici agrare e pe de o parte promovarea nivelării sociale, pe de altă parte, potenţarea producţiunii.

Muncitorimei industriale i se asigură aceleaşi drepturi şi avantagii, care sunt legiferate în cele mai avansate state industriale din Apus.
IV. Adunarea Naţională dă expresie dorinţei sale, ca congresul de pace să înfăptuiască comuniunea naţiunilor libere în aşa chip, ca dreptatea şi libertatea să fie asigurate pentru toate naţiunile mari şi mici, deopotrivă, iar în viitor să se elimine războiul ca mijloc pentru regularea raporturilor internaţionale.

V. Românii adunaţi în această Adunare Naţională salută pe fraţii lor din Bucovina, scăpaţi din jugul Monarhiei austro-ungare şi uniţi cu ţara mamă România.

VI. Adunarea Naţională salută cu iubire şi entuziasm liberarea naţiunilor subjugate până aici în Monarhia austro-ungară, anume naţiunile: cehoslovacă, austro-germană, iugoslavă, polonă şi ruteană şi hotărăşte ca acest salut al său să se aducă la cunoştinţa tuturor acelor naţiuni.

VII. Adunarea Naţională cu smerenie se închină înaintea memoriei acelor bravi români, care în acest război şi-au vărsat sângele pentru înfăptuirea idealului nostru murind pentru libertatea şi unitatea naţiunii române.

VIII. Adunarea Naţională dă expresiune mulţumirei şi admiraţiunei sale tuturor Puterilor Aliate, care prin strălucitele lupte purtate cu cerbicie împotriva unui duşman pregătit de multe decenii pentru război au scăpat civilizaţiunea de ghiarele barbariei.

IX. Pentru conducerea mai departe a afacerilor naţiunei române din Transilvania, Banat şi Ţara Ungurească, Adunarea Naţională hotărăşte instituirea unui Mare Sfat Naţional Român, care va avea toată îndreptăţirea să reprezinte naţiunea română oricând şi pretutindeni faţă de toate naţiunile lumii şi să ia toate dispoziţiunile pe care le va afla necesare în interesul naţiunii.
Modelul Olandez in Romania [Valeriu Ghimpu]
20/10/2015 14:11
Asa ca, un astfel de oras istoric, cultural, traditional trebuie sa devina capitala oficiala a Romaniei, permitand in acelasi timp investitii foarte mari in zona Albei Iulia, Clujului, Sibiului, etc. La fel, Bucurestiul va fi al doilea mare oras al Romaniei, precum este Haga in Olanda si, la randul lui va atrage mari investitori, continuandu-si dezvoltarea, dar intr-un rirm mult mai accelerat.
Si alte tari au modele similare - impartirea atributiilor intre principalele orase [Valeriu Ghimpu]
21/10/2015 14:47
La fel este si in Elvetia: La Geneva se afla unul dintre sediile Natiunilor Unite (A se face o paralela cu Casa Poporului din Bucuresti, care va avea alta destinatie similara, o Casa a Natiunilor, si/sau alte institutii importante care vor fi gazduite de actuala Casa a Poporului). Tot la Geneva este celebrul accelerator de particule CERN Capitala Elvetiei este la Berna, iar cel mai mare oras este Zurich. La fel cum este Berna Capitala Elvetiei, Romania va avea capitala la Alba Iulia (sau in alt oras din Transilvania, unde va decide majoritatea populatiei, daca se va pune din nou problema) si acolo sa fie intreaga administratie, dar si Bucurestiul va fi un al doilea mare oras principal cu numeroase obiective si institutii principale. Sau o combinatie intre modelul olandez si cel elvetian. Ideea este ca orasele au roluri bine definite in tarile respective Olanda: Orase principale: Capitala: Amsterdam Haga: In Haga se afla: Guvernul Olandez, Parlamentul, Curtea Internationala de Justitie Curtea Penala Internationala Europol Haga (în olandeză: Ltspkr.png Den Haag, oficial şi: Ltspkr.png 's-Gravenhage), este sediul guvernului Ţărilor de Jos. Este situată în partea de vest a provinciei Olanda de Sud (Zuid-Holland), a cărei reşedinţă este. Haga este sediul de facto al guvernului olandez, dar nu este capitala Olandei, rol desemnat prin constituţie comunei Amsterdam. Haga este sediul camerelor superioare (Eerste Kamer) şi inferioare (Tweede Kamer) a parlamentului olandez (Staten-Generaal). Regele Willem Alexander are reşedinţa şi biroul de lucru la Haga, iar toate ambasadele statelor străine sunt situate aici. De asemenea la Haga sunt situate Curtea supremă (Hoge Raad der Nederlanden) şi Consiliul de Stat (Raad van State). La fel, in Franta Orase principale Capitala Frantei: Paris Strasbourg, unde se afla: Curtea Europeană a Drepturilor Omului Unul dintre cele 3 sedii ale Parlamentului European (alaturi de Bruxelles si Luxembourg) La fel in Germania - orase principale: Berlin - Capitala Germaniei cu toate sediile administrative, guvern, cancelarie, etc. Frankfurt principale obiective in finante, comert, transport - Bursa din Frankfurt, Sediul Bancii Centrale Europene, Comerzbank, Sediul Central al Deutsche Bank, Aeroportul International Frankfurt La fel in SUA: Capitala: Washington unde se afla Casa Alba, Pentagon Washington DC Dar la New York se afla principalele obiective: Empire State Building, Manhattan, Queens, Wall Street, dar si sediul ONU Sigur, ca la noi acest proces va fi de durata, va implica mai multe costuri, dar va face ca investitorii autohtoni si straini sa fie atrasi si mai puternic ca de catre un magnet de aceste orase si zone. Ar trebui date atributii importante si oraselor principale din Moldova (Iasi, Suceava), dar si din Dobrogea (Constanta, Tulcea) pentru ca investitiile sa ajunga si acolo. Atunci Romania va avea ca orase principale: Capitala la Alba Iulia sau alt oras (Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, etc.), impreuna cu celelalte orase, apoi Bucuresti, dar si Iasi (sediu cultural, cultural-economic), Suceava, Constanta, Tulcea, etc. Fiecare oras va avea atributiile lui principale pentru intreaga tara dar si europeana si internationala. Toate acestea vor duce la dezvoltarea turismului in toate orasele si zonele, a investitiilor straine si autohtone in toate zonele din tara.
Si alte tari au modele similare - impartirea atributiilor intre principalele orase - Scuze pt repetitie dar am mai facut mici adaugiri importante [Valeriu Ghimpu]
21/10/2015 14:56
La fel este si in Elvetia: La Geneva se afla unul dintre sediile Natiunilor Unite (A se face o paralela cu Casa Poporului din Bucuresti, care va avea alta destinatie similara, o Casa a Natiunilor, si/sau alte institutii importante care vor fi gazduite de actuala Casa a Poporului). Tot la Geneva este celebrul accelerator de particule CERN. Capitala Elvetiei este la Berna, iar cel mai mare oras este Zurich, apoi Geneva. La fel cum Berna este Capitala Elvetiei, Romania va avea capitala la Alba Iulia (sau in alt oras din Transilvania, unde va decide majoritatea populatiei, daca se va pune din nou problema) si acolo sa fie intreaga administratie, dar si Bucurestiul va fi un al doilea mare oras principal cu numeroase obiective si institutii principale. Sau o combinatie intre modelul olandez si cel elvetian. Ideea este ca orasele au roluri bine definite in tarile respective Olanda: Orase principale: Capitala: Amsterdam; iar Haga: In Haga se afla: Guvernul Olandez, Parlamentul, Curtea Internationala de Justitie Curtea Penala Internationala Europol Haga (în olandeză: Ltspkr.png Den Haag, oficial şi: Ltspkr.png 's-Gravenhage), este sediul guvernului Ţărilor de Jos. Este situată în partea de vest a provinciei Olanda de Sud (Zuid-Holland), a cărei reşedinţă este. Haga este sediul de facto al guvernului olandez, dar nu este capitala Olandei, rol desemnat prin constituţie comunei Amsterdam. Haga este sediul camerelor superioare (Eerste Kamer) şi inferioare (Tweede Kamer) a parlamentului olandez (Staten-Generaal). Regele Willem Alexander are reşedinţa şi biroul de lucru la Haga, iar toate ambasadele statelor străine sunt situate aici. De asemenea la Haga sunt situate Curtea supremă (Hoge Raad der Nederlanden) şi Consiliul de Stat (Raad van State). La fel, in Franta Orase principale Capitala Frantei: Paris; dar Strasbourg, unde se afla: Curtea Europeană a Drepturilor Omului Unul dintre cele 3 sedii ale Parlamentului European (alaturi de Bruxelles si Luxembourg) La fel in Germania - orase principale: Berlin - Capitala Germaniei cu toate sediile administrative, guvern, cancelarie, etc. Iar in Frankfurt (al doilea mare oras al Germaniei) principale obiective in finante, comert, transport - Bursa din Frankfurt, Sediul Bancii Centrale Europene, Comerzbank, Sediul Central al Deutsche Bank, Aeroportul International Frankfurt La fel in SUA: Capitala: Washington unde se afla Casa Alba, Pentagon Washington DC; Al doilea mare oras este New York - la New York se afla principalele obiective: Empire State Building, Manhattan, Queens, Wall Street, dar si sediul ONU Sigur, ca la noi acest proces va fi de durata, va implica mai multe costuri, dar va face ca investitorii autohtoni si straini sa fie atrasi si mai puternic ca de catre un magnet de aceste orase si zone. Ar trebui date atributii importante si oraselor principale din Moldova (Iasi, Suceava), dar si din Dobrogea (Constanta, Tulcea) pentru ca investitiile sa ajunga si acolo. Atunci Romania va avea ca orase principale: Capitala la Alba Iulia sau alt oras (Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, etc.), impreuna cu celelalte orase, apoi Bucuresti, dar si Iasi (sediu cultural, cultural-economic), Suceava, Constanta, Tulcea, etc. Fiecare oras va avea atributiile lui principale pentru intreaga tara dar si europeana si internationala. Toate acestea vor duce la dezvoltarea turismului in toate orasele si zonele, a investitiilor straine si autohtone in toate zonele din tara.

Adauga comentariu:

*Nume:
*Titlu comentariu:
*Comentariu:
*Cod validare:
- introduceti codul de mai jos
captchaCode
Responsabilitatea juridica pentru continutul mesajelor postate va revine in totalitate